פרק 717 - הילדים של כולנו: סיכום עונת הנוער והמושאלים

Transcript
פלופים בעירוק, פרק 717, מסכמים את עונת מחלקת הנוער והמושלים. הפינה האחרונה לעונה זו של עולים עם הנוער. אמרתם עולים עם הנוער, אמרתם נדב קובדן. נדב, מה שלומך? שבת שלום.
נדב קוגלרהיי מתן, שבת שלום. איזה קשר נשאר לנו לדבר העונה קצת, אתה יודע, כאילו סיבה להקליט.
מתן גילורכן, זהו, זה פרק אחרון שלנו לעונה שהייתה, ואחריו זה רק הלאה לפרקי פגרה, זה העונה הבאה. אז ניתנה לך הזכות כמובן לסכם סופית סופית את העונה שעברה. בוא תתחיל.
נדב קוגלרתודה. נתחיל עם איזה נביכה קטנה, אתה יודע, אני ככה פותח קצת את האתרים, אני בכלל לא עושה את זה. באחד האתרים הראשיים, הכותרת הראשית, אתה יודע, אתה מצפה למשהו שהוא מקצועי או קצת כדורגל להתעניין או אפילו איזה רכש, אחמנה ליצלן, הכותרת הראשית היא תולדות הסכסוך בין ברקוביץ' לרוסו. אתה מבין? חבל. טוב, אז בואו נתחיל. את החלק הראשון נקדיש למכבי ארדי, קבוצת הנוער. נספר למאזינים על מה אנחנו הולכים לדבר, נדבר קצת על העונה, קצת נתונים יבשים, נחלק את ה... נסווג את השחקנים לפי שנתונים ונתחיל קצת לדבר על... לאן, מה ההמשך אצלם, ואחר כך נדבר אולי לדעתי על סיפור העונה ובעצם על המנה המרכזית מבחינתי, שזה באמת השחקנים ששותפו בקבוצה הבוגרת. אז בואו נתחיל. מכבי ארדי סיימה העונה מקום החמישי. 45 נקודות, 18 נקודות מהמקום הראשון, עם יחס שערים של 57-41 לחיוב כמובן. אנחנו עוד מעט ניגע בזה, אבל מכבי במחזור ה-14 עוד הייתה במקום הראשון, סוף דצמבר 25. מלכי השערים של הקבוצה הם דרזי וגרינברג עם 11 שערים כל אחד, ניב גבאי עם 9, ואליהם לוסקי עם 8. שחקנים ששותפו העונה לפי שנתונים, סך הכל 31 במספר. שנתון 2006 הם בעצם חריגי הגיל, דרזי, אלעד אמיר, סעדו וציציושוילי. במחזור 2007, ומתן פה אנחנו כבר נתחיל קצת לדבר לגבי ההמשך. מוזמן כמובן להתייחס. יש לנו את...
מתן גילורבואו ניתן קצת רקע למאזינים לקראת העונה הבאה. אז לעונה הבאה, 2007 זה חריגי גיל, 2008 זה שנה שנייה בנוער, 2009 זה שנה ראשונה בנוער, 2010 נערים א'.
נדב קוגלרנכון, העונה הראשונה, העונה, כאילו הכוונה.
מתן גילורמה שיהיה בעונה הקרובה, אני מתכוון, בעונת 26-27.
נדב קוגלראז תראה, זה לא לגמרי מדויק, כי למשל יש לנו, תכף נדבר על זה, אבל נניח שנתון 2009, יש פה שחקנים שכבר...
מתן גילוראני מדבר מבחינת שנתון, אני מדבר רק מבחינת שנתון, לא מבחינת... לכאורה גם גולדנברג זה כבר תהיה עונה שנייה שלו בנוער, למרות שהוא גיל נערים א', אני מדבר מבחינת שנתון בלבד.
נדב קוגלרכן. אז יש לנו בעצם בשנתון של 2007, יש לנו, אנחנו גם נדבר על כל שחקן, אנחנו גם נדבר על החוזה שלו, סטטוס החוזה. אז גלן הלווין, השוער, לא מצאתי איזה שהם פרטים לגבי החוזה, אני יודע שבועז גורן הוא הסוכן שלו. אני הייתי, זאת אומרת, רוב העונה הוא לא שיחק, הוא שיחק פה ושם כמה משחקים, בעצם מי שהיה השוער הבכיר יותר זה גולנקוב. אני הייתי מייד את גלן הלווין להיות השוער השלישי בבוגרים. בעונה הבאה. לאחר מכן יש לנו גם את אילון ברוך, שהוא עם הכי הרבה דקות בקבוצת הנוער, עליו אנחנו תכף נדבר כשניגע בשחקנים ששולבו בבוגרים, הוא זכה לאומנם דקות מעטות, אבל הוא שחקן בעיניי משמעותי. יש לנו את ניב גבאי. שגם עליו נדבר עוד מעט, יש לנו את סלומון שגם הוא שותף בבוגרים כמה דקות, יש לנו את ליה מסאט שאין פרטים על החוזה שלו לפחות לפי מה שאני מצאתי, יש לנו את פיינגזיכט שהוא הרבה מעבר להשתתף בבוגרים הוא ממש תקע יתד, יש את קרגולה שמבחינתי זה שחקן שצריך להישאר בקבוצת הנוער, יש לנו את רטנר, יש לנו את אורן שובל שחתום עד 2027 ומבחינתי הוא צריך להישאר בקבוצת הנוער, יש לנו את עומר אלמני ששותף והוא עבר לקריית ים. זה לגבי השנתון של 2007, שלמעשה בעונה הבאה הם יהיו בעצם חריגי הגיל. בשנתון של 2008 יש לנו בעצם את נועם אילוק, שחתם על חוזה חדש ב-2025, לא צוין עד מתי, מבחינתי הוא משחק כזכור לכם בעמדת העשר, מבחינתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער, יש לנו את מרק גולנקוב, שתכף נדבר עליו, גם מבחינת החוזה, יש לנו את יאלי גור, שהוא חתם ב-2024 על חוזה, גם לא ברור עד מתי, לדעתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער.
מתן גילורלרוב, אני רק אציין, אני רק אציין, לרוב כשקטינים חותמים חוזה, לרוב, אני לא רוצה להיות פה נחרץ, אני לא עורך דין, בטח לא בתחום דיני הספורט, אבל כמו שאני מכיר את זה, לרוב כשקטינים חותמים את החוזה זה לשלוש שנים, לרוב זה כזה בגיל 16 עד 19, ואז ב-19 חותמים את החוזה המקצועני הראשון לחמש שנים עד 24, שאז גם נגמר כל הסיפור של דמי השבחה וכאלה. לרוב, שוב, אני מדבר מאוד בגדול, כן?
נדב קוגלרכן, לא, זו נקודה מאוד חשובה, אני לא הכרתי, אני באמת לא בקי במודל שאני לא בקי בעניינים האלה, אז זה חשוב שציינת. אז אמרתי, יש לנו את ערד גייטס, שבעצם יש לו חוזה עד 2029, מבחינתי הוא צריך להמשיך בנוער, בלם משחק בשתי עמדות הבלם, העונה שיחק לא מעט. יש לנו את דניאל אדר, שלא מצאתי פרטים על החוזה שלו, מבחינתי הוא צריך להמשיך בנוער, גם שחקן מרכזי שהוא מאוד ורסטילי, יכול לשחק בהרבה עמדות בהגנה. יש לנו את יאלי חרמוני בשנתון 2008, שחתום על חוזה עד 2028, מבחינתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער. יש לנו את נועם לוי, שהיה שחקן מאוד משמעותי. מאוד איכותי גם, דיברנו עליו העונה, הוא חתום עד 2027 וגם הוא מבחינתי צריך להמשיך בקבוצת הנוער. יש לנו את ליאל נאגת, שחתם על חוזה ב-2025, לא מצאתי איזושהי אינפורמציה עד מתי החוזה, אבל הוא צריך בעיניי להמשיך גם בקבוצת הנוער. יש לנו את אילאי רואש, שחתום עד 2027 עם אופציה לשנתיים נוספות. אפשר להגיד באתר היה כתוב שהוא עד 2029, אז אפשר אולי להתייחס לזה ככה. מבחינתי גם הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער. ויש לנו את נועם שטייפמן, שכבר עשה את הבכורה בבוגרים, ותכף נדבר עליו. זה שנתון 2008. בשנתון 2009 יש לנו את אדם גרינברג, נתייחס אליו בהמשך, כי גם הוא שותף בבוגרים. יש לנו את ליאה אמלוסקי, שגם הוא... שותף בבוגרים, יש לנו את יואל ויינברג שחתום עד 2027, מבחינתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער, הוא בלם ימין, יש לנו את עומר קנצ'יורק שחתום עד 2029, שעשה ממש את הצעדים הראשונים בקבוצת הנוער במשחקים האחרונים, ממה שהספקתי לראות, חלוץ מאוד מוכשר, יש לנו את דור גולדשטיין, לא ברור עד מתי הוא חתם, נראה לי שאפשר לברר את זה די בקלות, זכות מכר משותף שלנו. מבחינתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער. ויש לנו את חן רוקח, שאין לנו פרטים כל כך, לא מצאתי פרטים על החוזה שלו, ומבחינתי הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער. ואחרון חביב בשנתון 2010, יש לנו את נועם גולדנברג, שחתום עד 2029. מבחינתי גם הוא צריך להמשיך בקבוצת הנוער. אז כמו שאמרתי, סך הכל אלה השחקנים שקיבלו דקות העונה, כל המסגרות, 31 שחקנים, לא מעט. אז זה לגבי הנקודה הזו, אתה רוצה להתייחס מתן?
מתן גילורלא, חשבתי ש... לא, אם יש שחקנים שתתחיל לרוץ עליהם ולדבר, אז אולי אני כאילו יותר בהנחות. אני צריך לסנף.
נדב קוגלרכן, אז בוא רגע, לפני שאני אגע ברמה היותר ספציפית על שחקנים, נדבר שנייה, מישהו לא היה בכלל בבוגרת, אז יש לנו את ינון פיינגזיכט והדקות שלהם המשמעותיות, ינון פיינגזיכט יורד מכמות הדקות הגדולה לקטנה, פיינגזיכט עם 1541 דקות, רטנר עם 981 דקות. שיש לו גם שני בישולים ושער, אלעד אמיר עם 564 דקות, שטייפמן 473 דקות, אדם גרינברג עם 195 דקות ובישול אחד, ניב גבאי עם 187 דקות, שני שערים ובישול, דרזי 140 דקות, ליאם לוסקי 41 דקות, איתי סולומון 19 דקות, אילון ברוך 5 דקות.
מתן גילורארבל מוסקי אמרת מבחינת דקות?
נדב קוגלר41 דקות.
מתן גילורמשהו לא מסתדר לי. למה? אני חושב שהוא פתח נגד הפועל פתח תקווה, שיחק מחצית ועוד בטרנר.
נדב קוגלריכול להיות שזה...
מתן גילוריכול להיות שיש שיטות.
נדב קוגלריכול להיות שיש שיטות, יכול להיות. יכול להיות שטעיתי.
מתן גילורטוב, שטויות זה לא קריטי.
נדב קוגלראז בעצם מה היה לנו העונה במכבי ירדי, איזה עונה מכבי ירדי עברה, היא פתחה את ה... פתחה עונה די מיוחדת, לצד משחקי הליגה, מכבי הצליחה בעצם לטפס ולהתקדם בצורה, אפשר להגיד, חסרת תקדים, במסגרת ליגת האלופות לנוער. את הליגה מכבי פתחה בצורה, אפשר להגיד, קצת צולעת, בדומה גם לעונות הקודמות שבהדרכתו של איתי מרדכי, עם הפסד חוץ נגד מכבי תל אביב ותיקו ביתי מול הפועל באר שבע. אבל לאט לאט הקבוצה הצליחה להתיישר, לעלות על המסילה עם רצף ארוך של שבעה ניצחונות, כוללים את החמש אחת בדרבי, ב-6-0 על קריית שמונה, ובעצם הגיעה לסך הכל של 14 משחקים ללא הפסד בליגה, שזה די מרשים. ותוך כדי המשחקים בליגה, מכבי פגשה במפגש הכפול הראשון במוקדמות ליגת אלופות, את... אוסטריה וינה, כאמור האירוח לא בישראל בגלל המלחמה והפילה אחרי 1-1 ו-3-1 בגומלין. בין לבין מכבי הפילה גם לשלב הבא בגביע המדינה אחרי ניצחון חוץ על הפועל ראשון לציון 2-1 וב-10 בדצמבר מכבי הפילה לשלב הבא בליגת אלופות אחרי שהיא ניצחה את נאנט 3-2 בחוץ, 1-0 התוצאה הייתה במשחק הראשון למכבי, ובסוף דצמבר, כמו שציינתי מקודם, מכבי עוד הייתה במקום הראשון בליגה, מחזור 14. בשלב הבא מכבי הוגרלה מול לא אחרת מאשר ברצלונה, ועד המפגש איתה ברביעי לשני, מכבי הספיקה אמנם להפיל לשמינית גמר גביע המדינה עם ניצחון חוץ 3-0 על הפועל ירושלים, אבל... היא גם איבדה לא מעט נקודות יקרות בליגה, אפשר להגיד שאולי זה המחיר במרכאות של ההשתתפות במוקדמות ליגת האלופות. בערב המשחק היוקרתי מול ברסה, מכבי בעצם הייתה במקום השלישי בליגה, חמש נקודות פחות מהפועל תל אביב, המוליכה עדיין היא הייתה בתמונה, אפשר להגיד. אבל הסיפור הגדול לדעתי של העונה הזו, מלבד השיתוף של שחקני הנוער בבוגרים, מול ברסה, מכבי סיימה את המשחק ב-2-2, קרגולה ולוסקי, אני מזכיר, כבשו, ובגלל שבשלב הזה מדובר בנוקאוט, אז הקבוצות הלכו להערכה, ומי שלא הגיעו להערכה...
מתן גילורלפנדלים, לפנדלים, מיד לפנדלים.
נדב קוגלרמיד לפנדלים, אוקיי. טוב שתיקנת אותי. בעצם בדו קרב הפנדלים, אם אתם זוכרים, הגיבור הגדול... היה מרגו לנקוב, השוער שעצר שלוש בעיטות והוביל את מכבי להפלה היסטורית וחסרת תקדים, אפשר להגיד, לשלב הבא, שבו חיכתה אתלטיקו מדריד. בינתיים בליגה מכבי המשיכה לצנוח וגם הודחה ממפעל גביע המדינה, בעצם תוך כמה ימים מכבי ספגה מכה כפולה, גם בגביע הודחה מול מכבי תל אביב וגם בליגה ספגה תבוסה לא פשוטה מול אותה קבוצה. ב-25 לשני מכבי פגשה את אטלטיקו מדריד, הספרדים עלו ראשונים ליתרון וכבר אחרי ארבע דקות, ובדקה ה-70 מכבי השוותה משער של ינון פיינגזיך מתוך הרחבה, ובעצם המשחק עבר לפנדלים, מכבי הודחה בפנדלים, שמרה על המסורת. ומכבי מסיימת קמפיין מאוד מאוד מרשים בליגת אלופות, בלי אף הפסד, ועם ניצחונות על נענט, אוסטריה, וינה, והופעות מאוד מרשימות גם מול ברסה ואטלטיקו, וזה להזכיר בלי מגרש ביתי בעצם, הקבוצה לא שיחקה בארץ. מכבי הרוויחה חשיפה גדולה מאוד, מעמד, ניסיון חשוב במעמד הזה, מעמד בינלאומי. עם שחקנים שכנראה לבולטים שבהם עזר להשתלב בקבוצה הבוגרת בצורה טובה מהרגיל והמחמאות פה גם לאיתי מרדכי שעשה יופי של עבודה. ובעצם עד סוף העונה הסדירה בליגה מכבי לא הצליחה לעלות חזרה על המסילה ולתת פייט למאבק האליפות. אפשר להגיד שזה אולי בגלל ההיעדרות של השחקנים המרכזיים לטובת הקבוצה הבוגרת. אפשר להגיד שאולי זה שילוב של שחקנים צעירים יותר חסרי ניסיון ואולי זה העייפות המצטברת מהעונה. אבל בשורה התחתונה מכבי עם עונת שיא, כשההישגים באירופה ושילוב כמות מאוד גדולה של שחקנים בקבוצה הבוגרת כבר בעונה הראשונה, כשחלקם אפילו מספרים כמו שציינו, זה באמת מבחינתי זה ההישג הגדול והחשוב באמת. לפני שנעבור לשלב הבא, נדבר בו על, נפרוט על השחקנים ששולמו בבוגרים. אם אתה רוצה להתייחס מתן, אז בכיף.
מתן גילורכן, אני חושב שדיברת על, לא שזה כזה חשוב, אבל על אובדן של המקום הראשון. אני חושב שזה הרבה יותר השילוב של השחקנים בבוגרים מאשר אותו קמפיין בליגת אלופות. כי פשוט הוצאת את השחקנים הכי טובים של קבוצת הלוער, זה בסדר, זה טבעי, אני מעדיף את הדבר הזה. זאת אומרת, אם היית רוצה להגיד, היית אומר לי... אתה מעדיף אליפות בנוער או 1,500 וכמה דקות שעמדת על ינון פיינגזיך בבוגרים, 1,900, אז ברור שאני מעדיף את הדקות של פיינגזיך בבוגרים.
נדב קוגלרחד משמעית.
מתן גילורשירת נרו של כל אחד מאלה שציינת.
נדב קוגלרמסכים איתך מאוד. מסכים איתך מאוד בנקודה הזאתי. וגם צריך להגיד, הקבוצה בחלק משמעותי מאוד מהעונה הייתה במאבק. זאת אומרת, השחקנים כן חוו תחרותיות, הישגיות, אז לגמרי. אוקיי, אז בואו נדבר רגע באמת אולי על גולת הכותרת של העונה הזו, על השחקנים ששולבו בבוגרים, ומה לפחות לדעתי צריך להיות השלב הבא מבחינתם.
מתן גילוראני יכול אולי שנייה במחילה לפני שאתה עובר אליהם?
נדב קוגלרבבקשה.
מתן גילורכי דיברת על השוערים, ואני אשמח רגע לגבי זה.
נדב קוגלרכן.
מתן גילורקודם כל, אהבתי את הרעיון שלך, כי לא חשבתי, ולא ידעתי באמת, כשחשבתי לקראת העונה הבאה, אמרתי מי יהיה השוער השלישי ואז מישהו בא לי עם רגע מרק גולנקוב לדעתך או גולנקוב איך שם אתה צריך להגיד הוא צריך להישאר בנוער או שכמו שאתה רואה זה?
נדב קוגלרלא מבחינתי לא מבחינתי לא אני זה מאוד מפתיע אני מניח והרבה עודים אולי לא יסכימו אני חושב שהוא צריך להיות השוער השני של ירמקוב מכמה סיבות קודם כל נלך על דרך השלילה, בנוער הוא לא צריך להישאר, הוא כבר עשה את הדריסת הרגל הזו, ובאופן כללי אני אגיד על שחקני נוער, במיוחד העונה, שחקנים ששיחקו כבר בנוער, ויתרה על כך, השתלבו בגורים, אין שום סיבה בעיניי שהם יחזרו לקבוצת הנוער. אלא אם כן הם חריגי גיל, וגם את זה אני פחות אוהב. אז מרגון יעקב, הסיבה הראשונה זה זו. הסיבה השנייה, זה שיש לו פה שוער איכותי מאוד ללמוד ממנו. ולהתאמן איתו, שגם דובר את אותה שפה שלו. ואני חושב שברמת האיכויות זה שוער שכן, אפשר, הוא יכול לתפקד כשוער שני, זאת אומרת, השוער הראשון רוב המשחקים ישחק כרמקוב, ובעת הצורך אפשר כבר להתחיל לשלב את גולנקוב, שוב, מתוך איזושהי הנחה שמכבי ככל הנראה לצערנו לא... קבוצה שתרוץ לאליפות, הלוואי וכן, אבל אני חושב שזה כן משהו שהייתי יכול להרוויח אותו העונה הזאת.
מתן גילוראוקיי, אתה לא חושב שמתפספסת לו פה עונה בעצם שהוא בקושי ישחק בה? הולכים למסגרת אחת, אולי לגביע ושווא, זה כאילו הכוונה שאין אירופה, אפילו לא מוקדמות, זה נכון שיהיה לו להתאמן ברמה... כאילו, אחזית גבוהה, או כאילו, מאשר אם הוא ישחק, ילך נגיד להפועל כפר סבא, או לא משנה, וללמוד מירמקוב. מצד שני, אנחנו מדברים על כמות דקות, אלא אם חס ושלום ירמקוב ייפצע, או אפילו מיורחק לאיזה משחק, כמות דקות זעומה, לא יודע, 200 דקות בעונה, 300 דקות בעונה. זה מגיל שיחסית חשוב שישחקו לו, בניגוד לשחקן שדה, זה לא שאתה יכול לתת לו. פה ושם, בגדול שוער לא מקבל דקות, אתה לא מחליף דקות באמצע משחק את השוער. אתה חושב שזה כאילו, אני מבין השורות ובכל זאת אני מאמין שזה חשוב, אתה חושב שזה עדיף על פני שילך וישחק בקבוצה אחרת, בליגה לאומית, אולי תחתית ליגתן, ויקבל דקות משמעותיות?
נדב קוגלרלא לגמרי, יכול להיות שאתה צודק, אני לא יודע, אני חושב, בעיניי אין פה אולי נכון או נכון, אני לא יודע, כאילו גם הרווח של להתאמן עם שוער שכזה, עם ירמקוב, שכנראה לא הולך להישאר איתנו הרבה זמן, זה משהו שהוא... הוא בעל ערך אבל לגמרי, אתה צודק, זאת אומרת, גם העניין הזה של דקות משחק הוא מאוד מאוד חשוב פה. אתה יודע, בסוף אני לא איזשהו איש מקצוע, זה משהו שאני מרשה לעצמי לעשות כמנאג'ר.
מתן גילוראין פה גם נכון, לא נכון, אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יותר יפתח שחקן, אם זה יהיה להתעמל ברמה מאוד גבוהה, העונה שדניאל פרץ, אולי ברגע שזה נהיה יותר מעונה זה כבר נהיה בעיה, אבל העונה שהוא... לא שיחק, אבל התאמן עם נויר, זה טוב לקריירה שלו או רע לקריירה שלו? אני לא יודע, זה לא חד משמעי, אתה לא יכול להיות פה נחרץ למרות שהוא לא שיחק, למרות שזה בגיל אחר גם והכל. אני כשאני מסתכל על זה ככה, אני כן הייתי חושב שהוא צריך לקבל דקות, אני אגיד לך יותר מזה אפילו. אני הייתי הולך אולי לכיוון של סוג של מישמש, מה הכוונה? ואני אסביר. כלומר, נגיד אני רוצה שהוא יתאמן עם ירמקוב וישחק. איך זה יכול להיות? אז הפתרון שלי הוא כזה, שאני חושב שהוא כן עדיף על השאלה. הוא עדיין בגיל נוער, לא חריג גיל. כל ירמקוב כשיר, אז גונקוב מתאמן עם הבוגרים ומשחק בנוער כדי לקבל דקות. כי הסיכוי שאתה צריך את ההחלפה הזאת תוך כדי משחק על הפעם ההיא או פעמיים שזה יקרה בעונה וזה יהיה גם באותו יום שהנוער משחק כך שהוא לא יכול להיות בסגל זה סיכון שאני אקח ואני אתן לו לשחק בנוער אם מראש אני יודע שהוא פצוע אני יכול לפתוח כאילו שירמקוב פצוע מורחק אני יכול לפתוח עם גולנקוב והשוער שהוא קבוע גם השוער השני במכבי הוא יהיה השוער ימשיך להיות השוער השני גם לגולנקוב כלומר הוא יבוא בתקן שהוא יודע שהפעם היחידה שהוא ישחק זה אם ירמקוב נגיד נפצע או מורחק תוך כדי משחק וזה לא ידוע מראש או גולנקוב נפצע או מורחק תוך כדי משחק והוא השוער השני במצבים האלה. ואז אני יודע שגולנקוב גם הוא, הוא למעשה בתכלס השוער השני, אבל הוא ממשיך לקבל דקות, ולא, אתה יודע, לא מעלה עובש על הספסל. ואז אלווין, שהוא יהיה השוער השלישי, וכאילו למעשה הרביעי, זה לא משנה איזה תפקיד של שוער שאתה אומר, וואלה, עם כל הרצון הטוב, זה שחקן בית שאני לא צופה לו איזה עתיד מקצועני בתור שוער וככה אני משלב אותו בדרך כלל זה גם מישהו שתיקח אם תסתכל גיל אופק אם תסתכל רוי פוקס זה אנשים שאני משאיר אותם גם בגלל החומר האנושי שלהם לאיזשהו גם הרבה פעמים ייעוד של השתלבות אחרת במועדון בתפקיד זה או אחר עדיין אני רוצה רמת שוערות עדיין פתאום אתה יכול למצוא אותו פותח בגמר גביע וגם אז אני מזכיר לך, רוי פוקס היה אחד מארבעה שוערים כשהוא פתח בגמר גביע, וגם גלן הלווין יכול להיות פה אחד מתוך ארבעה שוערים, שאחד מהם הוא גם השוער מחלקת הנוער, וגם השוער השני, הנוסף לעוד שוער שני אחר, שיכול להיות איזה כזה, אתה יודע, מישהו שהבאת שהוא מאוד ותיק כזה, והוא רק באמת לסתום את אותו חור מאוד מאוד נקודתי.
נדב קוגלראז תראה, אני אגיד לגבי גלן הלווין, אם אתה זוכר שדיברנו על זה עם רז, אז קצת על ההבדלים בינו לבין גולנקוב, אז הוא כזה אמר, דיבר על זה באיזה חצי כזה רמיזה, שגליילווין הוא יותר כזה עם אופי ויודע קצת יותר לשמור על עצמו מבחינת המשחק, ולעומת גולנקוב שקצת יותר אוהב את הנירות והשואו. ואני חושב שגליין אדווין, מה שכן, ראיתי אותו, הוא עוד שיחק, הוא השתלב עוד בעונה הקודמת, ואני כן רואה שיש לו, יש לו כן משחק רגע למשל טוב, והוא כן, אתה רואה שהוא שוער עם הרבה מאוד שקט. אז אתה יודע, דיברנו על זה הרבה פעמים בפרקים שלנו, שדווקא בגלל זה לא הייתי משחרר אותו, זאת אומרת, כן הייתי מעריך לו חוזה, זאת אומרת, כן הייתי משמר אותו במערכת, כי זה שוער שיכול להיות לייט בלומר ויכול להתפתח להיות שוער ליגה מצוין, אפילו שוער שני במכבי בעתיד, אולי אפילו שוער ראשון, אתה לא יכול לדעת. אבל אתה יודע, גם ביחס לחומר המקצועי שיש לך בארץ עם שוערים, אז בהחלט זה משהו שלא הייתי מוותר עליו.
מתן גילוראוקיי, מאה אחוז.
נדב קוגלראז התחלנו לדבר על, בעצם רצינו להתחיל לדבר על השחקנים ששולבו בבוגרים, אז פיינגזיכט, החוזה שלו עד 2029, כמה מילים עליו על העונה, אז בעצם הוא הלך והתייצב במשחקים האחרונים ביכולת שלו והוא צבר, כמו שאני ראיתי את זה, יותר ויותר ביטחון. כשאני בתחילת העונה, כשהוא כבר שיחק קצת, כשאמרתי שאני חושב שהוא יבוא ואפשר יהיה לבנות עליו ועל קורנו את עמדת המגן השמאלי, אז אנשים קצת צחקו ואמרו שאי אפשר לבנות כזה דבר להרכב לעונה הבאה, ואני חושב שעכשיו האוהדים מבינים שפיינגזך זה בהחלט לדעתי שחקן שהוא יכול להיות מגן שמאלי פותח במכבי. אני חושב שאומנם התרומה ההתקפית שלו היא לא משמעותית העונה הייתה בדקות שהוא שיחק, אבל ממה שאני ראיתי את השחקן, בעיקר בנוער, אני יודע שיש לו מה לתת גם בפן הזה, שחקן מאוד טכני, ואני חושב שהרווחנו פה מגן שמאלי שנים קדימה, ומאוד צורמת לי הפציעה. זה מאוד מבאס. ואני מאוד מקווה ש... לא בשביל זה התכנסנו לדבר על פציעות, אבל זה מאוד חבל, שחקן מאוד צעיר, רק התחיל את הקריירה הבוגרת שלו, וזה מאוד צורם.
מתן גילורכן, מה יש להגיד? פיינגה זיכט, אני חושב שהוא היה מיועד להיות, אני מנחש, כאילו, הוא תפקיד משמעותי בעונה הבאה. ממש פותח ומחליף מוצר אחד בשניים שייאבקו על העמדה. עכשיו זה לא רלוונטי, הוא יחזור כבר בשלב מאוד מאוחר של העונה.
נדב קוגלרוהוא גם לא יעשה עם הקבוצה הבוגרת את המחנה אימונים, שזה גם מאוד משמעותי.
מתן גילורכן, אנחנו מדברים, אבל החזרה שלו היא צפויה סביב, אני מניח, משהו כמו חורף כזה, פברואר, מרץ, מחנה אימון בשלב הזה שאם עשית או לא עשית, ויוני כבר, יולי כבר לא רלוונטי לכלום, כאילו. אולי גיבוש וכאלה, אבל זאת אומרת, כאילו, זאת אומרת, אם הוא גם היה עושה את המחנה אימון ואז נפצע, זה כבר לא היה חשוב, זה לא שאתה מגיע עם תיאור משהו אחר כל כך הרבה זמן.
נדב קוגלראני דווקא חושב שכן, אני חושב שבסוף שחקן צעיר, לעשות מחנה אימון ראשון עם הקבוצה הבוגרת, אני מניח שזה משהו אחר ביחס לקבוצת נוער, אתה יודע, זה אינטנסיביות יותר גדולה, אתה מכין את עצמך לעונה בצורה אחרת, אתה מתחיל להסתגל על הקצבים, לפיזיות, בעיניי זה משהו מאוד משמעותי דווקא.
מתן גילוראני מסכים שהכנה לעונה, אבל אם אתה גם ככה חוזר בשלב כל כך מאוחר, אז מה עשית או לא עשית, כאילו, בקיץ, אני לא יודע כמה זה משמעותי, אבל... יכול להיות, אבל זה באמת מאוד מאוד מאכזב, זה שחקן, שמע, עם באמת יכולות פיזיות קשיחות של כוח ומהירות לגמרי שמשתלב כבר בליגת העל. הגנת אחד על אחד מעולה, יש עוד מה לשפר בעניינים של מיקום, של קריאת משחק, של תרומה להתקפה, אבל גם אלה דברים שראית אותם משתפרים במהלך העונה הזאת, ראית שחקן שעושה עבודה ומתבגר תוך כדי העונה, באמת חבל, כבר גם היה אמור להיות, כאילו הוא כבר קיבל זימון לנבחרת ישראל, עד כדי ככה, בוגרת.
נדב קוגלראיך היית רואה את השילוב שלו למשל עם יאיר מרדכי? בהנחה ונניח הוא היה כשיר.
מתן גילוראני לא חושב שאל מרדכי היה שחקן הפותח שלנו, ואני מנחש.
נדב קוגלרלא, קנג'י חורר ברור, כן, אבל לצורך העניין, אתה יודע...
מתן גילוראני חושב, אני, שמע, הבעיה, תראה, ראינו את קנג'י עם קורנו, וזה נראה הרבה יותר טוב מאשר שנראה קנג'י עם פיינגזי. ובשלב שפיינגזי החתטרי לתחומת תקפית... אז כבר לא היה שחקן משמעותי כשיר לעמדה הזאת. כאילו לא היה לנו באמת שלב שלראות אותו עם שחקן התקפה משמעותי על העמדה מהרגע שהוא התחיל לתת את התרומה התקפית.
נדב קוגלרמסכים איתך.
מתן גילוראז קשה לי מאוד להגיד, זה משהו שכמובן נצטרך לראות את זה, כי עד שלב מסוים הוא הגביל את הקו, כאילו את קו שמאל מבחינה התקפית, ועם שלב מסוים הוא הוגבל על ידי השחקן ששיחק איתו שם. אז אי אפשר לדעת. זאת עמדה בכלל, כשאנחנו נגיע לפרק החלון, זו אולי העמדה הבעייתית ביותר. כי, מה, אתה חוזר לך, בוא נדבר על זה גם בזה שאתם מושאלים, דניאל גולני, ויש לך, אתה יודע שבשלב מסוים בעונה אתה מקבל כבר את פייר קורנו, נגיד אוקטובר-נובמבר, ואת פיינגה זיכט. בפברואר-מרץ, ועכשיו גם צריך להביא אולי איזה זר לעמדה, כי אין איזה ישראלי שאני לפחות מסתכל עליו ואומר, וואלה זה, לא יודע, זו עמדה מאוד מסובכת בשביל הצוות המקצועי.
נדב קוגלראני גם אגיד יותר מזה, אין איזשהו מגן שמאלי בנוער שהייתי אומר, וואלה, אפשר אולי, אתה יודע, יש את ציסושוויל, אנחנו נדבר עליו עוד מעט במושלים, אבל הוא לא ברמה. זה לא שחקן שלדעתי אפשר, יכול להיות שבעתיד כן, אבל מהדרך שהוא עשה העונה בעונות האחרונות אני לא רואה איזושהי סיבה כן לתת לו את המושכות.
מתן גילורכן, אז מבחינת הצוות המקצועי, ליאור אפיילוב בעצם שבונה את הסגל בעיקר, זו החלטה מאוד קשה. אני מביא זר, ואז צריך להחליט מה אני עושה אם שחקנים בכזו רמה של קורנו או פיינגזיכט שלא מקבלים דקות, או שאני אומר נגיד שגולני וסייף, נגיד יש לי צפי שקורנו חוזר נגיד אוקטובר, יכול להיות שאני אומר גולני וסייף ימשכו עד מחזור, יש שתי פגרות אז, עד מחזור חמש, ואני אקווה ששני החבר'ה האלה עד מחזור חמש, אני פתאום אראה לוח משחקים נגיד שהוא נוח לפתיחה, רק קבוצה אחת גדולה, ואז אני אגיד סבבה עד שקורנו יחזור ואני כן אקח את הסיכון הזה. בלי סתם אחרי זה לסתום את הסגל, אני לא יודע, זה באמת החלטה?
נדב קוגלריותר מזה, זה גם בסוף החלטה שיכולה להכריע לך את הסגנון שלך כקבוצה. אולי אתה תוכל לשחק רק קו חמש, עם שחקן כמו קני סייף כמגן שמאלי, זה הדבר היחידי שאתה מרגיש כמאמן.
מתן גילורעד שקורנו יחזור, אתה מתכוון.
נדב קוגלרעד שקורנו יחזור.
מתן גילוריכול להיות, זה באמת החלטה מאוד לא פשוטה לסגל.
נדב קוגלרכן, נכון.
מתן גילורטוב, אנחנו ניגע בזה.
נדב קוגלרטוב, אנחנו, כן, זהו, לא רוצה לגנוב לאופק את הזה פה. השחקן הבא בעצם זה נבות רטנר, חוזה עד 2029, הוא נכנס לקבוצה הבוגרת כזכור לכם בבכורה נגד הפועל באר שבע באפס אפס בטרנר, עם שפע של ביטחון, יצא מה שנקרא כמו מילואה של תותח, אבל בגלל בעיניי, בגלל העובדה שמכבי העונה הייתה קבוצה מאוד לא יציבה ובעיניי גם לא כל כך מאומנת, זה מאוד השפיע עליו ברמת המשחק. מעבר לזה שכמובן זה שחקן צעיר ותמיד יש תנודות ביכולת. בעצם למרות שהיו כמה משחקים לא טובים, ככה עולה לי מהראש ההפסד 2-0 להפועל תל אביב במלופילד עם הטעות שלו, היו לו גם כמה משחקים מצוינים שכללו גם מספרים. בעונה הבאה אני מודה שאני מתחיל לחשוב שאולי כן להוציא אותו להשאלה. וזה בגלל העומס בקישור שיכול להיות שצפוי להיות. ובגלל הדבר הזה שאתה מתן כל הזמן מדבר עליו, ובצדק, תסמין העונה השנייה. זאת אומרת, מחשבה שלי זה שאולי את העונה השנייה שלו הוא יתגלח במקום אחר, יעשה את הטעויות או יחווה את העונה השנייה במקום אחר שהוא יוכל יהיה לו יותר קל. לעשות פה אותה. אני מודה שזה לא, אתה יודע, זה לא החלטה שהיא סופית או מחשבה שהיא סופית, זה ככה עבר לי בראש כי אנחנו נדבר אחר כך על המושאלים ויש את עמית ארז ויש את איתי יהוד, ואתה כן תצטרך פה שחקנים שהם גם יותר ותיקים ויותר מנוסים, אבל ככה זה הכיוון הראשוני שלי לגבי נבות רטנר.
מתן גילוראני מסכים איתך, הוא חזר, הוא היה פצוע ואז הוא חזר לא טוב מהפגרה וכן היה לו משחקים יותר טובים בפלייאוף וגם אחרי זה פחות, הוא היה נגיד הרבה פחות יציב מפיינגזיך אבל מצד שני הוא ראה תקרה מאוד גבוהה להתמודד בצורה מצוינת עם טובי הקשרים בליגה בין אם זה ונטורה וקנגוואה, בין אם זה החשרים של מכבי תל אביב, של ביתר ירושלים, כאילו ראית מה, לא היה מולו בוריס סינו וירין לוי במשחק שהוא סיים אותו עם שער בישול ואוקי אסיס ומעבר לזה עוד הרבה מאוד אלמנטים במשחק, הוא כן התמודד אבל מצד שני ראית גם שהיו לו משחקים הרבה פחות טובים. שזה בסדר, בגיל הזה יותר חשוב לראות תקרה מאשר יציבות. תראה, באמת הבעיה איתו, שהוא הולך להיות בעמדה אולי, שעל הנייר, לפחות כרגע, היא הכי עמוסה. אתה יכול לדבר על ארזי שחוזר, נגיד יותר שש, לא משנה, ואלי מוחמד וסדריק דון, שכן או לא להשאיר כי זה תופס לו משבצת זער, ואיתן אזולאי. וגם אם פתאום מכבי תלך על מה שבכר אוהב יותר, 10, שהוא לא משחק עם שתי שמיניות מעל 6, אלא משחק עם 10 ו-8 מעל 6, אז אתה תביא איזשהו זר נגיד ל-10, ואז זה עוד יותר רומס על העמדה של ה-8, שכבר סותם לך הכל, אלא אם אתה אומר, אני משחק עם שתי שמיניות מתחת ל-10. והיה סיפור אחר, אבל זה סגנון שבכר פחות אוהב בקו 4. אז זה גם מה שצריך לקחת בחשבון. וגם לגביו זה באמת יהיה מורכב, מה אני עושה, וליאור קאסה שצריך, שחוזר, באמת עמדה מאוד עמוסה. השאלה, לדעתי אם כן, אך ורק לליגת העל, ואני אגיד יותר מזה, לא לקבוצה שאני צופה שהיא ברמת ודאות גבוהה תילחם על הירידה. כלומר לא הייתי...
נדב קוגלרקריאת שמונה נניח.
מתן גילוראז קריאת שמונה זה טוב, קריאת שמונה זה טוב. ואני חושב שגם יש שם מקום בשבילו. אבל נגיד, יכול לשחק לצד מרטינס אולי כשתי שמיניות כזה מאחורה, כי מרטינס הוא לא בדיוק שש. אני חושב שסכנין יכול להיות בסדר גמור, אני חושב שהפועל פתח תקוואיות. בטח אם ניב יהושע עוזב את מכבי פתח תקווה זה יכול להיות בסדר גמור. הפועל ירושלים למשל, פחות הייתי חושב שזה יתאים לו. תראה, אני גם קשה לדעת, כי ליאור זאדה לא ראיתי, זה כבר היה ממש בשלה העונה כשהוא אימן. אבל זיו ארי אצל מכבי פתח תקווה, שמפתח, יודע לפתח שחקנים צעירים, וואלה, נראה לי אחל שילוב. למרות שם זה כן אולי יכול להיות מאבק ירידה, אז קשה לדעת, אבל... אז תכנינו להם את זה יכול להיות קצת בלאגן, אבל בכל מקרה הייתי לקבוצה ששואלת אותו, וזה בליגת העל, כן הייתי הולך על סעיף, אגב ברוב המושלים, של מימון תלוי דקות. תשתפו יותר דקות, תשלמו פחות כסף. הכסף על המושלים זה לא האישות, זה פשוט איזשהו תמריץ כדי לתת שישחקו. יכול גם לשחק, אני לא יודע אם הוא ירצה, אבל שחק אולי בהפועל, שאין להם את זה כישור מדהים. כן, סבא, גנאווי, בסדר, לא חבר'ה שהוא לא יכול להשתלב איתם יפה מאוד במאבק על הרכב, גם אופק פיטון שלפעמים משחק שמונה גבוה של פחות התפקיד שלו, או עשר, לא משנה. אז כן, אני... אני מסכים איתך, זאת אומרת, זה יכול לעבוד בצד שני, השאלה היא גם לאן מכבי הולכת, ודיברנו על זה גם מעבר, נכון, אוף רקורד. אם מכבי אומרת, תעצרה רגילה, אנחנו רוצים את כל התארים, אז יכול להיות שבאמת השאלה עדיף בשבילו, בשביל זה בונים את הסגל. אבל אם חושבים עליו ואומרים, אנחנו גם מוכנים לקבל מקום רביעי באירופה, ולבנות משהו, שלד רציני, לעונות הבאות, אז הייתי משאיר את רטנר ונותן לו דקות משמעותיות עם הידיעה שיש פה מרווח טעות וזה יעלה לי בנקודות על חשבון אחרים שפחות הייתי...
נדב קוגלראני כן אגיד אבל על רטנר מתן שלהבדיל נניח אפשר אולי להגיד על בוא נגיד כמה מהשחקנים שהשתלבו שאם יש שחקן נוער בוא נגיד היית אומר לי תבחר מישהו של איך הוא יעבור את העונה השנייה אז זה היה רטנר כי רטנר... מבחינה שירותית? כן מבחינה שירותית כי אתה רואה שהוא שחקן שהביטחון העצמי שלו מאוד מאוד יצוק אתה רואה שהוא יודע לחזור גם מטעויות אתה יודע אני לא מגיד עכשיו בצורה מושלמת והוא עכשיו אחרי טעות הוא בא וכובש לו שער וזה אבל אתה רואה שהוא לא זה לא שובר אותו למשל נטע לביא אני זוכר שכן, הוא היה שחקן, אתה רואה שהוא שחקן איכותי, אבל לקח לו קצת יותר זמן, אתה יודע, לחזור לעצמו אחרי טעויות, אחרי משחקים לא טובים. ופה לדעתי לרטנר יש יתרון. אז זה משהו שאתה יודע, אם הוא כן יישאר, אז משהו שבעיניי הוא מאוד חיובי.
מתן גילוראני אגיד אולי עוד מילה לגבי רטנר. במכבי יש המון המון שמיניות ואין שש שאנחנו יכולים להגיד, אני חושב שיש עליו קונצנזוס, שאתה אומר, וואלה, זה עכשיו, כשאני מסתכל על העונה הבאה, זה הקשר האחורי הפותח שלי שאני הולך איתה. ורטנר היום למהלך העונה מתפקד יותר טוב כשמונה מאשר כשש. אבל זה לא שינוי כזה קריטי. ויש פגרה, ואם הוא אומר, אני חודשיים בפגרה, יושב עם מישהו יותר מנוסה, לא יודע, שחקן לא עוד לי כרגע השם לראש, אבל... אני לא רוצה ללכת עד עמד שנמצא בזה, אבל אתה יודע, לא משנה. כמו שאלברמן עשה עם לוי. הוא אומר, אני, כל מה שאני עושה, ואז במחנה האימון, זה קשה אחורי, קשה אחורי, קשה אחורי, מנסה להוכיח את עצמי בעמדה הזאת. ואם כן, בין אם כשחקן שאתה שומע, ובין אם כמישהו שהוא המחליף, או שיכול לשחק שם או משהו כזה, אז יכולת להיות יותר אפשרות להישאר בסגל. ואם זה נראה פחות טוב, אז יכול להיות שצריך כן ללכת ולהשתפשף במקום אחר. בשביל זה יש מחל אימון, והרבה פעמים אפשר לקבל את ההחלטות אחרי זה. בעיקר כשאין אירופה.
נדב קוגלרנכון. בוא נעבור לשחקן הבא, אז יש לנו את אלעד אמיר. לאלעד אמיר יש חוזה עד 2030. הוא נכנס להרכב בזמן שסק יצא לאליפות אפריקה. והיה נראה שהוא מאוד ייצב את הקו האחורי, הוא כמה משחקים לדעתי רצופים שלא ספגנו כשהוא היה בהרכב. אני חייב להגיד שאלעד אמיר קצת הפתיע אותי לטובה. זאת אומרת, ראיתי אותו בנוער, הבנתי שהוא שחקן טוב, אבל לא חשבתי שהוא יהיה עד כדי כך טוב בבוגרים, אם זה היציאות קדימה, שבירת קווי לחץ, המסירות הארוכות. מביא הרבה ערך מוסף בהנעת כדור והשקט שלו מאחורה, הוא גם מהיר. אותי מטרידה העובדה שהוא פשוט לא בנוי מספיק טוב ברמה הפיזית, ואני מרגיש שזה גם תרם לפציעות שלו. הוא מאוד צנום, אתה רואה עליו בטלוויזיה, זאת אומרת, לא הייתי לאדום או משהו כזה, אבל אתה רואה שמדובר ב... נראה שהמסת שריר שלו היא לא גדולה, לא חזקה, וזה משהו שלדעתי הוא יצטרך לשפר. יכול להיות ששתי הפציעות שלו העונה זה משהו שהוא לא מקרי, אולי זה קשור כן לאיזושהי הכנה פיזית או לחיזוק פיזי, אני באמת מודה שאני פחות מבין בזה, אז... אבל זה משהו שלדעתי שווה להתייחס אליו.
מתן גילורמבחינת רמה, לא יודע אם אני אפתיע אותך, מבחינתי יכול להיות הפלמיים הימניים פה דרך של מכבי חיפה. כאילו פשוט, דיברנו על תקרה ויציבות, גם תקרה גבוהה והוא גם היה יציב. כאילו, היה לו הרבה יותר משחקים טובים מאשר שאתה אומר, וואו, זה היה משחק, כמה משחקים מאוד לא טובים של עד אמיר היו. שהוא פתח אותה. אני מאוד מאוד התלהבתי מאחריות, מבגרות, אז אתה אומר, כן, אין לו את האיכויות הפיזיות, לא של שטייפמן ולא של איסט, ובטח לא של סק, אבל הוא טועה ממש מעט. בטח יחסית לשחקן בעונתו הראשונה בבוגרים, שזה נתון מאוד חשוב לבלם. אז אני מאוד מאוד התלהבתי, אני מודה. אני מסכים איתך שהשאלה הפיזית פה היא שאלה, כי אתה נמצאת בעונה ראשונה, בא בוגרים, בלי הרבה עומס, שתי פציעות לא פשוטות. עכשיו, האחרונה בהן היא קרע חלקי, כתוב מתיחה, מה זה מתיחה? כשאומרים מתיחה זה קרע חלקי, אם היה קרע מלא היו אומרים קרע, למרות שבתכלס גם מתיחה היא קרע. ברצועות הברך, שוב, אני לא יודע אם זו אותה רצועה, אני לא יודע, אבל... אז כן, זה מעלה סימני שאלה, האם הוא יכול לסחוב עונת בוגרים? ואם אני, נגיד, פותח איתו, סתם דוגמא, ועם שטייפמן, והוא נפצע מחזור שני, שוב לחצי שנה, אז אני לא יכול להתעקע עם בעלם אחד. זה באמת שיקול, אני לא יודע. אני לא, אתה יודע, לא איש מתחום, לא רפואה, לא רפואת ספורט, כאילו. מאיפה לי לדעת? אבל אני ראיתי איך זה הולך עם ג'אבר, אני ראיתי איך זה הולך עם מיכאל אוחנה, שהוא היה בתפקיד קטן, אבל או עם אלי מוחמד, אנחנו רואים איך זה קורה כל עונה. בעונות האחרונות גם פיר קורנוק שהוא היה. לא יודע, זה מפ... כאילו, יש חשש לבנות את השחקנים כאלה. אתה מסכים? זאת שאלה לגמרי.
נדב קוגלרכן, מבחינת יכולת אין ספק, יש פה... יש פה הרבה תקווה, יש פה הרבה תקווה משחקן מאוד איכותי.
מתן גילוראבל כן, הוא צריך לעבוד בחדר כושר
נדב קוגלרעל פלג גוף עליון, זה נעשה. ואני יכול להגיד לך שגם שבנוער הוא שיחק, היו משחקים ששוחק גם מגן ימני, זאת אומרת, ולא רק שיחק מגן ימני, אלא שיחק מגן ימני ועשה את הפעולות של מגן ימני, זאת אומרת, זה לא שהוא היה על תקן מגן ימני, אבל הגנתי, הוא היה מגן ימני ושיחק התקפי מאוד, זאת אומרת, הוא יודע להביא גם את היכולות האלה. אז כן, אלעד עמיר, שחקן מאוד מאוד איכותי. ממנו נעבור לבלם הנוסף, שזה נועם שטייפמן. לא ברור עד מתי החוזה שלו, לא ראיתי שאיפה שהוא צוין, הוא חתם על חוזה ב-2024. ולהבדיל מאלעד עמיר, שטייפמן הוא בלם שבנוי לתלפיות. אתה רואה שיש לו נוכחות פיזית, הוא גבוה, הוא חזק. ולצד זה שהוא חזק וגבוה, יש לו גם טכניקה מאוד גבוהה, וכמו שדיברתי על זה באחד הפרקים העונה, הוא להערכתי, הוא לא יישאר פה הרבה זמן, הוא יהיה סוג של חלאי לשתיים כזה, ואני אפילו אגיד יותר מזה, אני הייתי מייעד אותו להיות, פה אני יכול להיות שאנחנו לא נסכים, אבל אני חושב שהוא צריך להיות הבלאי מהימני הפותח בעונה הבאה. גם עם אלעד אמיר כשיר. זה מבחינתי לגבי נועם שטייפמן.
מתן גילוראוקיי, אני חושב שהוא צריך לצגל בוגרים, אני מסכים, אני חושב שאלעד אמיר עדיף, אבל מה שראיתי, אבל אתה גם לא יודע איך הוא יחזור מפציעה, ובוא נאמר שאני מבחינתי, כאילו מבחינתי, באמת, אני מחזיק בשניהם, יכולים שניהם להעיר שאתם דעת הבלם הימני של מכבי. מי שיותר טוב שישחק.
נדב קוגלרצריך להגיד שנועם שטייפן יכול לשחק גם כבלם שמאלי, לשחק בנועם כבלם שמאלי.
מתן גילורראינו את זה, שמע, פשוט עילוי פיזי בצורה, כאילו, פיזיקה, הוא מאוד חזק, אני לא יודע, כאילו, טוב מאוד בגובה, הוא מאוד חזק, הוא אמנם לא כזה, לא הכי מהיר, אבל זה לא שהוא איזה איטי או מסורבל או משהו כזה. כן, שאלמנטים של זריזות כאלה, אין מה לעשות, אתה לא יכול לצפות יותר מדי ממישהו שהוא כזה, הוא עוד גובה, נכון, הוא כבר מטר דעתי 92 ועוד יכול להיות קצת יותר מזה. גם אם הוא יסיים שם זה בסדר גמור כמובן.
נדב קוגלראני כן אגיד שאני חושב ששוב, אני אולי קצת גולש לעניין של החלון, אבל אני כן חושב שכבלמים צעירים, ברור שאפשר לבנות את שניהם ביחד, אבל כן חשוב שיהיה פה איזשהו בלם שישחק לצידם עם ניסיון, שידע להכוון אותם, שהם יוכלו ללמוד ממנו.
מתן גילורבצד שמאל. באחד הצדדים.
נדב קוגלרכן, באחד הצדדים. מישהו שאיזשהו בלם שהוא מנוסה, שאתה יודע, בין אם זה זר, בין אם זה ישראלי, שהוא כמובן גם ברמת היכולת הוא מתאים, כן? לא, אתה יודע, למשל... שון גולדברג לדעתי הוא כרגע לא מתאים, למרות שהוא מאוד נשיא ניסיון והוא באמת בלם, בפיק שלו היה בלם איכותי מאוד, אבל...
מתן גילורתראה, הסוכן שלי סאוויסה טוען שהוא יוצא בוודאות. עכשיו, אני לא יודע, הרבה פעמים סוכנים אומרים שטויות, אבל אם הוא באמת יוצא בוודאות, במצב כזה אין לי ספק שיביאו בלם זר, גם ככה אני חושב שיביאו בלם זר. כן, אבל... אני לא חושב שיישארו, במצב כזה אני לא חושב שיישארו אפילו עם פדראו, אני חושב שיביאו בלם אחר.
נדב קוגלרבלם זר לגבי הבלם השמאלי, אתה אומר.
מתן גילוראני מנחש, אני מנחש. אולי כן יש איזו עוד תדעות, איך תדע?
נדב קוגלרהבנתי. טוב, אז אני אשמור את הנקודה הזאת למושאלים של הפועל כפר סבא, יש לי משהו להגיד לגבי זה. אז אם אין לנו עוד משהו להגיד על נועם שטייפה, נדבר על אדם גרינברג, חלוץ, חוזה עד 2027, זה המפלצת השנייה שלנו מהנוער, שנתון 2009, שחקן עם כוח פריצה אדיר, לא הפסיק לעבוד גם בדקות שהוא שיחק בבוגרים, הוא אפילו התכבד בבישול. אני מודה שאדם גרינברג, אני לא יודע מה נכון לגביו בעונה הבאה. זאת אומרת, זה מאוד תלוי מה יהיה מצבת השחקנים בחוד. אני כן חושב שהוא לא צריך לחזור לנוער, הוא כן צריך דקות. מצד שני, יש לך פה באמת... נכס בידיים, אתה יודע, אני לא יודע אם זה קטן 2 הולך להיות, כן, אבל זה בהחלט שחקן שהוא משהו חריג, אוקיי? וגם פה יש איזושהי שאלה, איך מכבי, כמו שאתה אומר, איך מכבי הולכת, איך היא הולכת לתכנן את העונה הבאה, איך היא הולכת להיראות, אם הולך להיות חלוץ אחד בכיר, אם היא הולכת לשחק שני חלוצים, חלוץ אחד, מה הסגנון? שאלה, שאלה מאוד גדולה, אין לי תשובה עליה, באמת שאין לי תשובה. הייתי אומר שהנטייה שלי היא כן לשלוח להשאלה, בליגת העל, זה הכיוון שלי.
מתן גילורתראה, ישראל דפה השנה בליגת העל, שנתון גם 2009, אז אמנם זה שנה לפני, כי הוא היה כבר שנה, הלך לאיבוד בהפועל ירושלים. הלך לאיבוד, ראו שזה גדול עליו, הוא גם יש לו נתונים פיזיים מאוד מרשימים וכוח פריצה, אתה רוצה אח צריך של דניאל כמובן. לא יודע, זו שאלה שצריך לחשוב שהוא באמת לא הולך לאיבוד כי זה עדיין בחור צעיר כאילו.
נדב קוגלרמצד שני זה באמת תלוי באופי גם, אתה יודע, יש שחקנים שאתה יודע, יכולים לאכול את הצפרדע הזאתי.
מתן גילורחד משמעית, חד משמעית יכול להיות. אני לא פוסל את זה. השנה לקבוצה בליגת העל אתה אומר? אוקיי. גם נראה לי הגיוני, אני חושב שגם בשנה הלאומית יכולה להיות אותו בסדר גמור בגיל הזה. זהו, אולי אפילו לשחק בנוער וחלוץ שלישי במכבי, בהנחה שמכבי לא בונה את רוב המשחקים לשחק עם שני חלוצים, ואם כן, אז הוא כבר יהיה בספסל ולא כאילו באותו מחזור ולא בנוער, לא תמיד אתה גם יודע מראש, דברים משתנים, זה דינמי. אבל אני גם חושב כמוך כאילו שעדיף לא לשחק בוגרים מאשר לשחק נוער.
נדב קוגלרכן. נעבור לניב גבאי, ניב גבאי עם חוזה עד 2029, הוא לא שיחק המון דקות בבוגרים כמו שציינו, אבל עדיין הביא יחסית לא מעט מספרים ביחס לדקות. שחקן מהיר מאוד עם פיניש פשוט נהדר, אני מודה ש... לא האמנתי שהוא עד כדי כך איכותי ממה שראיתי בנוער, אבל ככל שחלפה העונה, גם בנוער שמתי לב שהוא מביא דברים די מיוחדים. הוא יכול לשחק גם באגף שמאל, הוא יכול לשחק גם כחלוץ חוד. מאוד מזכיר לי בסגנון שלו, באופי, בוא נגיד בחבילה של השחקן, את דין דוד. אני הייתי נוטה להשאיר אותו דווקא בעונה הבאה כחלוץ סגל שהטיקט שלו זה המהירות. בבוגרים. בבוגרים, כן.
מתן גילורהכל שאלה שלדעתי איך מכבי תלך לעונה ומה הסגנון שישחקו. אני ברשותך, זה משהו קצת יותר רחב, אז אני אשאיר את זה ל...
נדב קוגלרכן, בטח.
מתן גילורלדיון של החלון.
נדב קוגלרסבבה. דניאל דרזי, קשר התקפי בעמדת העשר, למרות שהעונה הוא שיחק בכל העמדות, גם קשר ימני, גם כאילו גם ווינג ימין, גם ווינג שמאל. חוזה עד 20-30, שיחק מעט מאוד בבוגרים, לדעתי הוא לא כל כך הרשים. גם בנוער העונה, למרות שהתכבד ב... כמות די מכובד, די גדולה של שערים, 11 שערים.
מתן גילוראבל הוא גם הפנדליסט.
נדב קוגלרסליחה?
מתן גילורהוא גם היה הפנדליסט.
נדב קוגלרהוא גם היה הפנדליסט, נכון. לא ראיתי ממנו דברים מיוחדים, להבדיל נניח מהעונה הקודמת, שהוא היה ממש ממש ממש התבלט. אני הייתי משאיר אותו. אז זה לגבי דניאל דרזי, אם אתה רוצה להוסיף.
מתן גילורהשאלה היא לאומית, הפועל כפר סבא. כן.
נדב קוגלרלא ליגתה. ליאם לוסקי.
מתן גילורהוא לא מוכן ליגתה.
נדב קוגלרכן, אני גם חושב. ליאם לוסקי חוזה עד 2029. אפשר היה לראות שיש לו ניצוצות של איכות, יכול לשחק בשני אגפים. בנוער הוא גם שיחק כחלוץ, גם אותו אני הייתי משאיל, לא הייתי משאיר אותו בנוער. מבחינתי, למרות שהוא ממש עשה את הטבילת אש העונה הראשונה בנוער. מבחינתי הוא כבר אפשר, הוא יכול לעבור לשלב הבא, באמת אם אשאיר אותו להפועל כפר סבא.
מתן גילורופה במחילה אני חולק עליך, כי אני הייתי משאיר אותו בנוער להודונה. אני חושב שעוד פיזית זה משחק בוגרים מאוד גדול עליו. לא שהוא, הוא לא קטן, כן, הוא גם יש לו, אבל זה לא גרינברג. והאם זה נורא אם הוא ישאל ליגה לאומית? לא, זה גם בסדר גמור. אבל אני חושב שבשבילו...
נדב קוגלריש לך שיחק עם ביטחון בבוגרים, זה לא משהו שאתה חושב שהוא יכול לשחק.
מתן גילורזה גם, זה גם יש לזה משמעות.
נדב קוגלרכן.
מתן גילורחד משמעית, אני לא, שוב, אני אומר, זה לא דבר רע אם הוא ישן.
נדב קוגלרכן.
מתן גילוראבל אני כן חושב שצריך, לנוער, אתה יודע, כל שחקן כזה, שהוא פוטנציאל גדול, שאני אומר נוער, אין בעיה שמדי פעם הוא גם הולך לשחק בוגרים. כן. במכבי, אני מתכוון, כשצריך בסגל. אבל אני חושב שלא.
נדב קוגלרכן. אחלה. איתי סולומון חוזה עד 2027, בגלל שהוא שנתון 2007 אז הוא יהיה חריגיל, ובגלל העומס בקישור בבוגרים, אז הייתי משאיל אותו להפועל כפר סבא, שחקן שאני דעתי כי אני יכול להמשיך לשלב הבא. אגב, שחקן יותר... פחות מה שנקרא גרזני, שחקן יותר איכותי בהנאת כדור, בחוכמת משחק, שחקן מאוד מעניין. ואחרון חביב, שקיבל מעט מאוד דקות בבוגרים, זה אילון ברוך, לא היה לי מידע לגבי החוזה, הוא הגיע ב-2022 למחלקת הנוער, מגן ימני פשוט נהדר, גם הגנה, גם התקפה, כושר גופני מעולה, יש לו את הערך המוסף של כדורי חוץ ארוכים, תוקף את הכדור כל הזמן, לא מפסיק לעבוד, חד משמעית שחקן שהייתי משאיל אותו להפועל כבר סבא, אנחנו תכף נדבר על גטאצ'ו יביא לו, אז כבר אני רומז לכם לגבי מה עלה גם במושלים.
מתן גילוראני אסתפק.
נדב קוגלרלגבי כל היתר, אין הרבה יתר, כן, על גולנקוב דיברנו, חוזה עד 2029, קרגולה, מה שראיתי היה כתוב חוזה רב שנתי, אני לא יודע מה זה אומר, לא ברור לי עד מתי, אבל הוא נתן עונה טובה מאוד, מבחינתי גם הוא, אין טעם להשאיר אליה עוד עונה בנוער, אני חושב שהוא בשל לקבוצה בוגרת, אלא אם כן, לא מוצאים לו איזושהי קבוצה שהוא יוכל לקבל מספיק דקות, ואז הייתי משאיר אותו כ...
מתן גילורתפרסבה? למה לא?
נדב קוגלרכן, אם זה כפר סבא, אז מבחינתי זו התאמה מצוינת. זהו, זה לגבי...
מתן גילוררק ציטטשוילי.
נדב קוגלרציטטשוילי, אני מחשיב אותו כמושאל בהפועל כפר סבא, אבל אפשר להתייחס אליו כבר עכשיו אם אתה רוצה.
מתן גילוראה, לא? אז בוא נדבר עליו כשנדבר על מה שנוכח.
נדב קוגלראז נעבור לדבר על המושאלים בהפועל כפר סבא, נדבר רגע באופן כללי קצת על... המקום, סיימה את הליגה במקום השביעי עם 50 נקודות, יחס שערים של 52-48 חיובי, לרוב היא שיחקה במערך של 4-2-3-1, מלך השערים שלה היה חוליו סזר וגם מלך השערים של הליגה עם 16 שערים, קצת נתונים על הקבוצה, הקבוצה השנייה בליגה מבחינת החזקת כדור, עם 56.3% מהזמן, שזה די תואם, אני מניח, למה שמכבי רצתה מבחינת המושאלים, לקבוצה שהיא יותר יוזמת ודומיננטית. אז
מתן גילורזה ממש מחילה על ההפרעה. זה, אתה יודע, ספקולציה שלי, אבל זה נראה פה התערבות של מכבי בפילוסופיה המקצועית של המועדון של כפר סבא. כן, אתה חושב? אני חושב שכן, למה זה טעם את הצרכים המקצועיים של כפר סבא להחזיק כל כך הרבה דעות בכדור, אני פחות חושב. לא, יכול להיות. אתה אומר את השחקנים שלנו, זה מה שאנחנו רוצים, וזה חלק מהשחקנים שיתוף פעולה. אני לא בטוח, זו ספקולציה שלי כמובן. לא,
נדב קוגלריכול להיות. אם כן, אני חושב, אוהדי הפועל כפר סבא, אני לא רואה סיבה שתהיה להם לא להסכים עם זה. כאילו, עם הרעיון הזה, עדיף קבוצה יוזמת. אני חושב
מתן גילורשרובם לא אוהדים את הקבוצה הזו כבר. כן, נכון,
נדב קוגלרנכון, נכון. היא הקבוצה השנייה שבעטה הכי הרבה לשער, עם 500 ו... 19 ביתות, השנייה עם הכי הרבה דריבלים, השלישית עם הכי הרבה נגיעות בכדור באזור הפנדל והקבוצה השנייה עם הכי הרבה מסירות. זה קצת נתונים כאלה קלעים אבל אני חושב שהם יכולים לרמוז באמת על סוג הקבוצה שהפועל כפר סבא שראינו ממנה עונה, קבוצה יוזמת, דוגלת בהתקפה, גם כשהיא בחיסרון מספרי, אני ראיתי את כל המשחקים שלהם העונה ובאמת אתה רואה שקבוצה רוצה שהיא לא, אתה לא תראה ממנה משחק שבו היא יורדת אחורה ומתבנקרת. הרבה דקות של לחץ גבוה, כמו שאמרתי, החזקה בכדור, ניסיון ליזום, לכבוש, לצד חוסר מספק של איכות וגיוון בחלק הקדמי. חוץ מחוליו סזר לא היה שם באמת חלוץ טבעי שאפשר לבנות עליו, או שחקני כנפיים שהם מאוד מאוד משמעותיים, שהביאו הרבה הרבה מספרים, למעט אולי יואב. איך התעשרת מטרוגול? האחרון
מתן גילורשל העונה כן נתן קצת מספרים.
נדב קוגלרנכון, טובול הוא שחקן לא רע, שחקן, אם אני לא טועה, כנף שמאל, הוא שחקן לא רע בגדול, אבל זה לא איזשהו שחקן ש... אתה יודע, זה אותו סדר גודל של שחקנים שהיו בהפועל כפר סבא העונה, בעמדות האלה. הם שחקנים שהם נחמדים, אבל לא היו שם איזושהי ייחוד שאתה אומר, אוקיי, זה שחקן שיכול לעזור לסחוב מלחמה על העלייה לליגת העל. זה נחמד, לא יותר מזה. הקבוצה הכי צעירה בליגה, 21.9 גיל ממוצע, שזה גם משהו שהוא מאוד מעניין. אוקיי, מפה נדבר עכשיו ספציפית על המושאלים. אז הראשון שנדבר עליו זה תומר לאנץ. תומר לאנץ חתום על חוזה עד 2028. הוא בעצם שיחק 533 דקות לסירוגין, הוא בעצם השתלב רק תוך כדי העונה, הוא לא התחיל את העונה בקבוצה בגלל פציעה שהוא סחב והשיקום שלו אחרי הפציעה. לקח לו קצת זמן להיכנס לעניינים, אבל אחרי שתי משחקים כבר התחלתי לראות את האיכויות שלו כבלם שמאלי. שהוא הראה בנוער, הוא קידם את המשחק בדריבל, מסירות עומק, ניצחונות בכדורי גובה, לחץ גבוה, הרבה פעולות קטנות ואיכותיות. בעצם אחרי המשחק מול מודיעין, הוא לא חזר לשחק, הוא יצא לניתוח בחול, ועכשיו הוא בשיקום. הציון של העונה זה 6.75. אני אפתיע אולי ואני אגיד שאני חושב שבעונה הבאה, אני הייתי... מייד אותו לבוגרים כבלם שמאלי, והסיבות הן, הסיבה הראשונה זה שאיסת, כמו שזה נראה, יצא בחו"ל, והסיבה השנייה היא שהמחסור במגנים שמאליים, ותומר לאנץ יכול לשחק, הוא במקור מגן שמאלי, שחקן שאני מאוד מאוד אוהב, שחקן שאני חושב שהוא יכול להגיע לרמות מאוד מאוד גבוהות. זה לגבי תומר לץ.
מתן גילורכלומר, בהנחה סתם דוגמה שאנחנו דיברנו על מי בלם ימני, אם יהיה איזה בלם שמאלי זר, הוא יכול להיות המחליף שלו. כאילו, חד משמעית. שגולדברג נגיד הוא הבלם החמישי שעם הניסיון
נדב קוגלרוהזה. כן, במצב הנוכחי, אתה יודע, אם עכשיו
מתן גילורהיית אומר לו ש... ברור, ברור, הכל דיננו. כן. רציתי לשאול אותך, דיברנו על פציעות וכמה אנחנו חוששים, וזה אלעד אמיר. מה עם טומרלנס?
נדב קוגלרכאילו,
מתן גילוראנחנו... יותר גרוע אפילו, לא, זאת אומרת, גם חזה מפציעה מאוד מאוד ארוכה, לא שיחק הרבה, שום פציעה, יציאה לניתוח.
נדב קוגלרחד משמעית. למרות שאצלו, לפי מה שאני יודע, הייתה לו פציעה מאוד מוזרה ונדירה, היה לו איזשהו בקע באגן או משהו כזה, כמה שאני יודע זה לא משהו שהוא שכיח, ולפי מה שאני מבין הוא, מה שנקרא, לוקח את עצמו ברצינות והוא עושה שיקום כמו שצריך. אם הפציעה תחזור, וואלה, אין לי מושג, אני באמת גם לא מבין בזה, אז אני לא יודע, אבל בוא נקווה לקראת העונה הבאה שבאמת מכבי עם כל השינויי גברי בקבוצה, עם המערך הפיזיולוגי, באמת תדע להתמודד עם הדברים האלה כמו שצריך. עד עכשיו התבשרנו על
מתן גילורשינוי אחד בלבד במערך הכושר והפיזיולוגיה, אז אני לא יודע, אבל נראה מה יהיה.
נדב קוגלראבל נקווה לטוב. אז זה לגבי תומר לאנס, השחקן הבא זה גטאצ'ו יבלו, מסיים חוזה השנה, לא מצאתי איזושהי כתבה שמבשרת על הארכת חוזה. הוא בעצם השחקן ששיחק אחרי הרבה דקות בהפועל כפר סבא עונה עם 3,055. גטאצ'ו בלט לאורך כל העונה ברמה הגנתית, מיקום מצוין, קריאת משחק, חטיפות, הוא כבש העונה שער אחד ובישל חמישה, שזה השני הכי הרבה מבין המגינים הימניים בליגה, ובפן ההתקפי הוא התחיל את העונה לא כל כך טוב, בעיקר היה נראה שהוא לא מעורב, הוא לא הכניס הרבה כדורים לרחבה, וגם כשהוא הכניס כדורים אז הם לא היו מדויקים, ואיפשהו באמצע העונה, עד הסוף שלה, ממש היה אפשר לראות שהוא שיפר בצורה מאוד משמעותית גם את החלק הזה, יותר קרוסים לרחבה, יותר כדורים מדויקים, יותר מסירות מפתח, יותר מסירות מקדמות, מקום 11 בליגה מבין המגנים הימניים, והדבר הכי בולט אצלו העונה זה המחויבות הטקטית, אתה רואה שהעובדה שהוא כל הזמן הוא תוקף את הכדור בהגנה, הוא יודע איפה לעמוד כדי לחטוף את הכדורים, כדי... ליירט כדורים, הוא יודע להפעיל לחץ מצוין. פחות ראיתי ממנו מרוצים על הקו עם הכדור, זה שחקן שבסגנון הוא מאוד מזכיר לי את טלב טאואטחה, שחקן מאוד מהיר עם יציאה מאוד מהירה מהמקום. וגם ראיתי שהיו כמה פעמים שהוא קצת התקשר מול קשרים התקפיים באגף שלו שהם היו איכותיים או עם דריבל ממש טוב. אבל אם אני מסכם, עונה מצוינת של גטאצ'ו עם התפתחות מאוד משמעותית, בעיקר בפן ההתקפי לקראת סוף העונה. ציון כולל של העונה זה 7.3. המלצה לעונה הבאה, מגן שני לילד בתאי בבוגרים. וואלה. מודה שבמהלך העונה לא חשבתי את זה, אבל לסוף של העונה... גרם לי להבין שהוא יכול למנות שהוא
מתן גילורבשל. אוקיי, אני מבחינה, ראיתי פחות ממך, אז כמובן כל מה שאתה אומר לגבי שחקנים ששיחקו בכפר סבא, גם נוער ובית קרקע כפר סבא, אז קודם כל קחו את מה שנדב אומר, הרבה יותר ברצינות ממה שאני אומר. קודם כל,
נדב קוגלראי אפשר לדעת גם, אתה יודע, בסוף זה אופי של שחקן ואיך הוא מתאמן וזה... אני אומר את זה סתם על סמך וידאו, כן, זה לא... אני הייתי
מתן גילורחושב לכיוון אולי של אשדוד, קבוצה שאמורה להיאבק על העלייה, אבישי כהן עכשיו חתם בהפועל פתח תקווה, תום בן זקן היה פצוע כמעט כל העונה, אני חושב שזאת עמדה יחסית פנויה, בטח אם הם רוצים לשחק, ואני מניח שהם שיחקו בליגה הלאומית מאוד יוזה, מאוד התקפי, בכל זאת זו קבוצה שלכאורה אמורה להיאבק על העלייה, גם מבחינת התקציב, שאיפות, ובטח עם האיצטדיון החדש. אני חושב שהוא ממש יכול להתאים להיות שם גורם משמעותי ואז זה גם יהיה לו ניסיונות גם כאילו עם לחץ, עם מאבקים של הישגיות. מימר מאמן אותם עדיין
נדב קוגלרנכון? מה זה? מימר עדיין מאמן אותם נכון? לא, הוא אמר
מתן גילורבפירוש שהוא לא מתכוון מאמן אותם. אה, וואי, הייתי בטוח ש... תראה, אנחנו יודעים איך זה בכדורגל שלנו. מאמן יכול להיות מפוטר מקבוצה ולהיות ממונה מחדש באותה קבוצה אחרי שלושה ימים, אז זה שמאמן אומר אני לא... במאי, להגיד לך שזה אומר שהוא לא יהיה שם ביוני או יולי?
נדב קוגלראז מי תרגע המאמן שלהם? אני לא
מתן גילוריודע, אני צריך לבדוק את זה, אני לא זוכר, אבל בגדול זה נראה לי, כאילו, זה נראה לי התאמה טובה לנסות להגיע שם לסדרים עם ג'קי על השלב. כאילו, כמובן להחתים אותו קודם כל לחוזה עד גיל 24, ו... כן. אבל אני בודק תוך כדי עם אשדוד,
נדב קוגלראתה יכול להמשיך. השחקן הבא שנדבר עליו זה מורן וייב. חתום על חוזה עד 2028, שיחק העונה 2,225 דקות, יש לו בישול אחד, שיחק לרוב כבלם ימני בקו 4, אבל לעיתים הוא גם נדד לעמדת הבלם השמאלי, כמו שהוא עשה גם לא מעט בנוער, ואפילו הוא שיחק טיפה כמגן ימני, שגם את זה הוא עשה בנוער. וייב הציג העונה כמה פיקים, כמה משחקים עם פיקים בודדים. איכותיים, אבל הרוב המשחקים שלו היו מאוד בינוניים. הוא שחקן לא הכי מהיר, שמאוד בולט בשפת גוף שלו שהוא מנסה להיות אחראי ובוגר, מכוון את יתר השחקנים. הוא שחקן שנותן הכל על המגרש, מרבה למסור מסירות ארוכות מעל קו הקישור. לא נראה שתמיד זה הנחיה של המאמן. פשוט נראה שהוא מאוד אוהב את זה, לא פעם זה עבד לו יפה, אפילו לדעתי אחד מהמסירות האלה הפכו לבישולה, שבישולה היא חיליונה. והמשחקים שהוא בלט התאפיין בלקדם את המשחק עם הכדור, חסימת בעיטות, הודות למיקום טוב, יירוטי כדור. אז בעוד שבמשחקים מסוימים הוא הציג יכולת מרשימה של קריאת משחק, חילוצי כדור ומעורבות תקפית חיובית. מצד שני במשחקים האחרים הוא סבל מחוסר ריכוז, טעויות בסיסיות אלמנטריות מאוד שהשפיעו לו לרעה על הביצועים ועל הקבוצה כולה, היו ממש משחקים שהגולים היו ממש עליו, טעויות שלו, שזה בסדר, עונה ראשונה בבוגרים. ציון כולל העונה הזאתי 6.6, אני הייתי ממשיך להשאיר אותו להפועל כפר סבא או אפילו... אם אפשרי ליגת העל, אבל העדיפות הראשונה לדעתי היא הפועל כפר סבא. גם פה אני אגיד, שחקן שיכול להיות שיש לו פוטנציאל, לא הייתי, יש לו חוזה גם עד 2028, שזה אחלה, יכול להיות שעוד עונה-שתיים כבר יתפתח להיות משהו הרבה יותר שלם מזה. שם מחמוד
מתן גילורג'אבר היה לפחות שנתיים בליגה הלאומית, והתפתח להיות שחקן ש... שפותח בנבחרת על הפציעה שלו, אז אין עם זה בעיה. אגב, אשדוד, כמה הם מעודכנים, מהאתר שלהם מעודכן, חיים סילבס עוד המאמן לפי האתר, שאתה מבין את זה, אפילו לא עוד שני מאמנים שעברו מאז, לא לדבר על מי. אז אין לי מושג מי הם,
נדב קוגלרויש להם בכלל מאמן כרגע. הבנתי. השחקן הבא זה עדי צור. עדי צור חתום על חוזה עד 2027 עם אופציה לשנתיים, שיחק 457 דקות, בעיקר בעמדת השמונה. יש לו בישול אחד. צור שיחק מעט מאוד העונה ובעיקר לא ברצף. בדקות שהוא שיחק הוא היה נראה די חלוד, פה ושם היו פעולות חיוביות של חילוצים, כדורי עומק, כמו שהוא גם ראיתי ממנו בנוער בדקות שהוא שיחק, אבל הרוב הוא לא בא להתבלט והיה לו קשה להביא את עצמו לידי ביטוי, באופן טבעי גם כשאתה לא משחק רצוף ואז קצת פיצה והתרנגולת. הציון הכולל שלו על העונה הוא 6.2. אני הייתי ממשיך להשאיר אותו להפועל כפר סבא כשחקן עם דקות משמעותיות, או לחלופין לאיזושהי קבוצה אחרת עם דקות משמעותיות. המטרה מבחינתי, בעיניי לפחות, זה לשחק כמה שיותר, מה שהוא לא עשה העונה. זה לגבי הדייצור. עכשיו נעבור אולי להכוכב מהמושאלים, איתי יהוד, שחתום עד 2028. שיחק העונה 2,722 דקות, שני בישולים, שני שערים, שיחק בעיקר בעמדת השש. איתי יהודו המושל בעיניי הכי יציב והכי איכותי העונה בהפועל כפר סבא. מתחילת העונה היה נראה שהוא הגיע לתת עבודה. כל משחק הוא מצטיין בחילוצי כדור, קריאת משחק נהדרת, בעיקר בלי הכדור, שליטה בכדורי גובה, יש לו ניטור פנטסטי. מנווט את המשחק, בעיקר מקדם אותו, כשהכדור אצלו, לא ראיתי כמעט משחקים של נטייה, כל הזמן למסור אחורה, הוא כל הזמן מחפש לשחק קדימה. בתחילת העונה היה נראה שהתקפית הוא פחות תורם, אבל ככל שחלפה העונה אז הוא התאזן יותר בפן הזה, הוא איים יותר על השער, הוא תרם גם למשחק הלחץ הגבוה, וראיתי ממנו גם יותר ויותר דריבלים. קצת חסרונות, לדעתי צריך עדיין להתחזק פיזית, למרות שרואים שהיה שיפור משמעותי מהעונה שעברה, ובמשחקים מסוימים נגד קישור דומיננטי, כמו נגד מכבי פתח תקווה, ניבי יהושע וחבריו, היה נראה שקצת קשה לו. בונוס, הוא מנהיג, נראה שהוא מנהיג, אופי רע מהסוג שאתה רוצה שיהיה בקבוצה שלך. יודע לסחוט עבירות, להפעיל לחץ על השופט, סטייל חזיזה כזה. הציון המצטבר שלו העונה זה 7.6, החלטה לעונה הבאה, חד משמעית בוגרים. בוגרים מכבי אתה מצווה? בוגרים מכבי,
מתן גילורכן. הוא קשר אחורי, נכון? עמדה שש. קשר
נדב קוגלראחורי, הוא יכול לסחוט גם כשמונה, כן. אוקיי. אתה רוצה, יש לך מה להוסיף לגבי איתי הייעוד? אתה רוצה...
מתן גילוראני הייתי הולך למחנה אימון ומשם לקבל החלטות כמו לגבי לא מעט שחקנים שדיברנו עליהם ואמרנו אז ברור שהתקבלו החלטות אחרי מחנה אימון אבל גם פה הייתי הולך למחנה אימון אני חושב שגם עוד עונת השאלה אולי לליגת העל יכול לעשות בסדר אבל אחלה אז
נדב קוגלרטומי טיציוישוילי חתום עד 2028 שיחק העונה 405 דקות, שני בישולים יש לו בהפועל פרס אבא. אצלי זה שיחק יחסית מעט העונה, כשהמגן השמאלי הקבוע היה נועם כהן, שתמיד קיבל עדיפות לפניו. בדקות שהוא שיחק הוא היה מאוד בינוני מלהיות עדינים, שיחק לעיתים אפילו בצורה די רשלנית, איתי חסר אחריות. נקודות החוזק שלו יהיה הגבהות, יש לו, בוא נגיד, לפעמים יוצא לו הגבהות ממש ממש איכותיות. ממוצע הציונים של העונה הזאת הוא 6. החלטה לעונה הבאה, המשך השאלה כדי לצבור דקות, וגם שחקן שלך תדע מה יתפתח ממנו בעונות הבאות, אין שום סיבה לא להמשיך להשאיל
מתן גילוראותו. באמת אם אפשר בכפר סבא להשאיר.
נדב קוגלרכן, כן. עמית ארזי, חתום עד 2027, שיחק העונה 2504 דקות, שלושה שערים, שלושה בישולים, מספרים לא רעים בכלל. ארזי לא התחיל את העונה בכפר סבא, הוא הצטרף באחד המחזורים הראשונים נגד נוף הגליל, וכבש גם במשחק הראשון שהוא שותף בו. שיחק לרוב כשמונה ימין, לעיתים גם כשש. ביותר מדי משחקים העונה הוא נעלם והוא לא הורגש, בעיקר כששיחק כשמונה. לעומת זאת, כשהוא שיחק כשש, באמת כמעט בכל המשחקים שהוא שיחק כשש, הוא מאוד מאוד בלט. בעיקר דווקא הגנתית, הוא שיחק מאוד אחראי, חטף הרבה, הוא היה פקטור מאוד משמעותי בהנעת כדור, ועם זה, לקראת סוף העונה הוא השתפר מאוד גם בעמדת השמונה, בעיקר בחלק ההתקפי, איומים לשער, מסירות מפתח. בין הקשרים המובילים בליגה בעמדה הזו במסירות מפתח. מקום חמישי בליגה בהוקי אסיסט, השתחררויות מלחץ, חיסרון בולט, הוא לא מהיר מספיק. ציון לעונה הזאת, שבע. החלטה לעונה הבאה, מבחינתי השאלה לליגת העל. לא הייתי משאיר אותו בליגה הלאומית, הוא שווה יותר מזה. והוא כרגע, שוב, בגלל העומס בעמדה ב... במכבי בעונה הבאה, אני לא חושב שיהיה לו כל כך מקום, אזולאי, שחקנים זרים, סדריגדון, אני לא יודע אם הוא יקבל כל כך הרבה דקות, והוא צריך דקות. ג'אד שיבלי, חתום עד 2027, 158 דקות, בישול אחד, ברוב המשחקים ששותף הוא לא השפיע כמעט
מתן גילורעל המשחק. זה בכפר סבן, אני מציין רק שהוא עבר באמצע
נדב קוגלרהעונה להפועל עכו. נכון, זה רק בכפר סבא, השלל הלאומית, ממשיך כאילו ציון 5.7. ואחרון חביב, חמזה שיבלי, חתום גם הוא עד 2027, שיחק 849 דקות, שני בישולים ושער. סך הכל הוא היה לא רע בדקות שהוא שיחק, רואים שיש לו אחד על אחד, מהירות בלי הכדור, הוא כן יכול להביא מה שנקרא כסף מאגף שמאל. אבל הוא לא עשה את זה מספיק טוב ומספיק בעקביות והוא היה יותר מדי בעיניי, הוא היה יותר מדי מעורב בדריבל ובכדור. הציון שלו 6.6. אתה אז אמרת שהוא שחקן קלאסי ליגה לאומית, אני די מסכים איתך, שאלה ללאומית, אם יש אופציה לליגת העל, אז כמובן שזה טוב. אני חושב שהעיקר שהוא יקבל דקות, כמה שיותר דקות ותחת מאמן שידע למקסם את הפוטנציה. פוטנציאל שלו. אני מודה שאני הייתי בטוח שהוא פחות טוב, אבל העונה בהפועל כפר סבא הוא דווקא הראה לי קצת שאולי שווה לחכות קצת. אולי כן אפשר עם מאמן מתאים, עם קבוצה נכונה, הוא יכול לעשות איזושהי פריצה ולהגיע לרמות יותר גבוהות. נעניה קסן, ג'אד
מתן גילורמבחינתי היא עוד עונה ללאומית. חמזה, אם יש מישהו שיקנה אותו במשהו, אז נמכור.
נדב קוגלרכן, לא הייתם מבקשים להשיל? אם לא,
מתן גילוראז להשיל להמשיך, אבל דמי השבחה, אבל כאילו לממש, אני כאילו, אתה ראית אותו הרבה יותר ממני, אני לא יודע, אבל אני לא רואה אותו באיזשהו שלב, יכול להתאים למכבי. לג'יט. המושלים שאתה עקבת אחריהם? אז בוא נדבר רגע, בוא נדבר, נתחיל מהמושלים שיש למכבי. בחו"ל אני כל כך, סגרו פה עם החוזים, אז אני לא נוגע בזרים כמובן, אני מדבר על ישראלים. ליאם חרמש, מסיימים מקום שני, מסיימים מקום שני בליגה המולדובית עם שריפטי רספול וגביע, בלי חוזה לעונה הבאה במכבי. תראה, אני חשוב להגיד שלא ראיתי את השחקנים שלנו בחו"ל. בכלל, בכלל, לא ראיתי
נדב קוגלראותה. גם אני כן, גם אני לא.
מתן גילוראז אני לא יכול לדבר על רמה וכאלה. בשביל שריפטי רספול, זה פעם ראשונה מאז שהם התחילו, שהם נזכו באליפות הראשונה, שהם לא רק שתיים, אלא שלוש עונות ברציפות, כאילו, לא זוכים באליפות, זה מבחינתם, מזריעת אדמה, אפילו שתיים לא היה להם. אז שלוש זה משהו כאילו, ממש שינוי משמעותי בכדורגל המולדובי. שנשלט פחות או יותר על ידי קבוצה אחת עם עוד נספחים בהתחלה זה הזימבור קישיני ואז שריפטי רספול בגדול באופן מאוד גורף. הוא, הבנתי שהוא רוצה להמשיך בחו"ל מרעיון שהיה איתו. לחולה לא מקבלים דמי השבחה לדעתי, יש לכל כך איזשהו פספוס. מצד שני, אני לא איזה שחקן שמאוד מאוד התלהבתי, גם כשאני חושב שהייתה לגביו התלהבות בבוגרים, לא מבין את ההתלהבות הזו, מה שאני ראיתי אותו בבוגרים של מכבי, שזה שחקן מאוד מוגבל. האם הייתי מנסה אולי כן לגשש לגבי חוזה חדש לעוד שלוש עונות ואז כן להשיל ולראות? כן. אבל אם הוא לא רוצה, גם בסדר. אז חו"ל, שיהיה, אם מישהו רוצה בארץ, שיש להם בני השבחה, הכל בסדר. והשני זה גולי נאור, אתה רוצה
נדב קוגלרלהוסיף לגבי לים חרמש? אני רק אגיד משהו, שני דברים קטנים, דבר ראשון, אני גם, אני לא ראיתי אותו בכלל, אז אתה יודע, צריך לקחת בעירבון מוגבל. בדקתי קצת את הנתונים, סטטיסטיקה לא מספרת את כל האמת, אבל כן אפשר קצת לקבל איזשהו רושם. ממה שראיתי הוא לא מהקשרים המובילים בליגה, אתה יודע, בוא נגיד באלמנטים מרכזיים, זה חילוצי כדור, אם זה כל הדברים האלה. מה שאני כן אגיד, אבל, ליאם חרמש זה שחקן שגדל ממכבי, זה שחקן שגם לקח אליפות בנוער במכבי. הוא שאל, הוא עבר את המסלול הזה של השחקנים עם השאלה, הוא היה בעפולה. אני לא כל כך מהר הייתי מוותר עליו, זאת אומרת, זה שחקן גם שטעם חול. אני כן הייתי חותר להעריך לו חוזה, לא יודע אם הייתי מחזיר אותו למכבי, אבל זה שחקן שכן הייתי מעריך לו חוזה ואפילו הייתי נותן לו להתחיל את המחנה אימונים, הייתי מתרשם ממנו. לא הייתי מוותר עליו כל
מתן גילורכך מהר. אוקיי. גוני נאור סיים חוזה, אין כאילו... אני לא רואה את מכבי מאריכה לו חוזה, ואין... זה לא איזה שחקן בהתפתחות או משהו כזה, כאילו, מה שנקרא לא תרמנו יותר מדי, היה לך כסף, מה שאומרים, כאילו אין לי מה להגיד, איך אכלתי את העקיצה. לא הביא את מה שציפה ממנו, אפילו כשחקן משני בסגל. די, כבר בן 27, אין מה להגיד, כאילו, סיים חוזר, תודה ובהצלחה. נעבור עכשיו, תראה, היו שני מושלים, לפי מה שמספר לי הבוט, אני לא יודע, בליגה א', רוני לאופר, שלא, כאילו, לא ראיתי
נדב קוגלראותו, רוני לאופר שיחק בקירת ים.
מתן גילוראה, בקרית ים? כי פה כתוב שהוא... נכון, הוא משוייך
נדב קוגלרלמכבי כפר סבא או משהו כזה, אבל... ל-1928. אה,
מתן גילורכן? אני לא יודע להגיד. יש עוד
נדב קוגלרירוני לאופר, אני לא יודע. אבל אני יודע שיש ירוני לאופר ש... לא, לא,
מתן גילוראז כנראה אני לא יודע להגיד ואני לא... אז אני לא יודע אם יש עוד אחד, גם לא מכיר בכלל את השחקן. אבל בוא נדבר על המושלים לליגה הלאומית. אז יש שרל כהן שירד על מפועל חדרה ליגה. אם ירדת בליגה הלאומית ליגה כנראה שאין מה לדבר יותר מדי, אני גם לא יודע מה מצב החוזה, אבל השני שחקנים היותר משמעותיים זה נאורי איפח, שעם נוף הגליל, אני חושב שהם גם ירדו ליגה או שהם גם ירדו ליגה, הוא גם פספוס מאוד גדול, כי זה שחקן, באמת, שאת הניצוצות הכי גדולים שלו רק כשהוא היה בן 17 או 18, ואז כולם לא... זו הבטחה גדולה מאוד. לא מתרומם, לא פציעות, אני גם לא יודע שהמצב חוזר, אבל אם אפשר להשאיל לעוד עונה לאומית ואולי כן יצא מזה בסופו של דבר משהו, אז בסדר, הוא כבר בן 23, זאת אומרת, אם תרצה עליו לקבל אפילו דמי השבחה, אז עכשיו, אם יש מוכן לשלם, קח, אם לא, אז אולי השאלה לעוד עונה. ואחרון זה עומר דהן, שהיה חצי עונה רק בעל לאומית, יצא לראות אותו קצת, שמע, הוא היה בסדר, הוא היה פיזי, הוא גם כבש כמה שערים, הוא שיחק ברעננה, תראה, כל המושלים האלה שהם לא בכפר סבא, הם כולם היו בעי תחתון, זה גם מה שהוא צריך לקחת בחשבון. דהן, השאלה הפעם, תראה, אני לא יודע אם יש שאלה מכפר סבא, כי הם ממשיכים עם סזר, אז מן הסתם הוא היה החלוץ הבכיר, ודן, ראיתי אותו כל מיני ניסיונות באגף, דן צריך לשחק תשע, זה לא שחקן שאתה יכול למשוך אותו לכל מיני מקומות אחרים. אז אולי לא לכפר סבא, אבל השאלה הלאומית לעוד עונה, אם זה רעננה, אז שיהיה רעננה, זה גם בסדר, אבל עוד עונה בלאומית, אני חושב שזה יכול להתאים לו, זאת אומרת, זה כן שחקן שאולי ביום מן הימים, לא הייתי מוותר עליו כל כך מהר. זה ליגה לאומית, אני מקווה שלא שכחתי אף אחד, אם כן אולי אזכירו לי והתגובה. עכשיו בואו נדבר על מושלים של ליגת העל, ונתחיל מדניאל גולני שהיה בטבריה, שיחק בקו שמאל, בין אם כווינגר שמאל פחות, יותר כמגן שמאלי, לפעמים בקו 5, לפעמים בקו 4 גם, לפעמים פתח, לפעמים ספסלרוב לא. על פניו אם הייתי מסתכל על זה כאילו בסטנדרטי, עונה רגילה, כולם כשירים וזה, הייתי אומר לך תשאיר אותו לעוד עונה, אני מראש לא הבנתי את הרכישה. במצב הנוכחי כשאין מי, נו אז תביא כל מגן שמאלי שיכול להיות מגן שמאלי, תביא אותו לסגל, אני לא יודע, מה אני אגיד, לפחות למחנה אימון, ואז תברור ביניהם, יהיה המחליף. אם
נדב קוגלרלמשל, סתם לדוגמה, יש לך אופציה להביא שחקן כמו רותם קלר, לא בסכום גדול, צריך משהו ש... לא. לא. אני לא... אתה יכול להבין בכלל למה מכבי שמה את היד על גולני? אני מודה שאני לא ראיתי אותו בכלל, אז לא...
מתן גילורשחקן צעיר, שנראה כמה דברים מעניינים, כשהוא היה ב... איפה גדל? אני לא יודע איפה הוא גדל, הוא השחק מכבי פתח תקווה, ואז בסכנין הייתה כאילו לכאורה הפריצה שלו, אבל תן לי לבדוק באמת. איפה הוא גדל, כי אני באמת לא יודע להגיד. אז הוא גדל במכבי פתח תקווה באמת, זאת אומרת זה כן המקום שבו הוא גדל, זאת אומרת הוא משחק בהפועל כפר סבא בלאומית, אחרי מכבי פתח תקווה הוא הושאל לכפר סבא. הפריצה שלו, כמו שאמרתי, הייתה בתקופה שלו בבני סכנין, ושנה שעברה, בעונה האחרונה, הוא הושאל לטבריה. אני לא מצאתי, אני לא ראיתי מה מכבי מצאו בו. שמצדיק רכישה כאילו ומתן חוזה וזה, אבל אנחנו מדברים על בחור בן 23, זאת אומרת הגבול העליון של לקרוא לשחקן הוא שחקן צעיר מה שנקרא, זהו, אז למחנה אימון ולמאבק על אחד מהמגנים הסמליים שכנראה היו מחליפים או לסתום איזשהו חורד שקוראים לו חוזר אם אתה חושב שאתה לא תביא לשם זר. זהו, פשוט מה שנקרא, נהנה במרכאות כפולות מהפציעות שיש בסגל לקראת העונה הבאה. זה כן שחקן אגב, שגם בסכנין וגם בטבריה הוכיח שהוא יכול להיות סבבה לליגת טל, אבל בעי תחתון, לא מעבר לזה כרגע לדעתי. השחקן השני זה יד חלאילי, שהיה בריינה וירד ליגה. תראה, חלילי, לכאורה העמדה שהוא הכי הרשים בה זה ווינגר שמאל. אבל זו עמדה שיש לנו גם את קנג'י חורה, ועכשיו גם את יאיר מרדכי. אתה גם, אני יודע, חושב ואוהדים אחרים, וזה בסדר שגם סדריק דון זו אולי העמדה שהכי מתאימה לו, אבל לא משנה, זה בהחלט, אם הוא נשאר בבוקר, אז הוא בהחלט... איזושהי פונקציה גם לשחק בעמדה הזו. אם זה מה שחלילי, אז אני רואה את חלילי כשתי אופציות שמכבי צריכה לעשות. או השאלה לליגת על, לקבוצה הפעם, שהיא בפרופיל קצת יותר גבוה, בין אם זה אולי הפועל, בין אם זה אולי הפועל פתח תקווה, משהו בסגנון, שהוא קצת יותר בלחץ ומרעין לש... הייתה מסומנת משלב מאוד מוקדם, קבוצה די פתוחה שתרד. אולי אפילו טבריה, למרות שהיא מתחילה מאוד בעתיד, גם עם הסיפור של החוזים וגם עם הפחתת נקודות, אני לא יודע. אבל טבריה פחות הייתי רוצה, הייתי רוצה שהוא ילך למשהו כבר בפרופיל יותר גבוה, עם יותר לחץ, יותר ציפיות, גם סכנין יכול להיות בסדר. למרות שגם הם עכשיו בבלאגן עם הסיפור שאבו יונס... שוב אומר שהוא זה ואני לא יודע, זה קורה כל קיץ שהוא אומר, עכשיו זה נראה קצת יותר רציני. אז לעמדה הזו לא הייתי מחזיר אותו למכבי. עם זאת, מדובר על שחקן כן עם נתונים, עם כוח פריצה, עם יציאה מהמקום, מהירות, זריזות, אמנם לא חזק כמו אח שלו, אבל גם חזק, הוא לא בחור חלש. מה שחשבתי שהיו צריכים לעשות עם פסוק פודגורנו, אולי איתו. לייעד אותו לעמדת המגן הימני מחליף, עבודה פחות טובה מאלימלך וזסנו אני לא חושב שהוא יעשה. עכשיו השאלה אם לא יותר טובה, והיו הרבה יותר קל לקחת שחקן התקפה ולהסב אותו להיות שחקן הגנב מאשר הפוך. הרבה יותר שחקנים אנחנו רואים אותם מדרדרים דרומה במשחק לאורך השנים מאשר צפונה, מקרים כמו של זהבי. של קשר שמונה שנהיה עשר וסטייקר סטרייקר וסטרייקר אין הרבה זה באמת בודדים שחקנים שהיו שחקני התקפה ואמרת אוקיי יש לי פה יותר קל ללמד הגנה בגילים האלה וללמד אותו הגנה שיהיה לנו מגן ימני מחליף עם כאלה סטייקר סטייקר שיכולות התקפיות זה משהו מאוד מעניין השנה הוא עשה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית בצד ההגנתי הוא התחיל אותה לא טוב ראינו גם במכבי שהוא לא היה מספיק טוב הגנתית הוא התחיל אותה לא טוב, הוא השתפר לאורך העונה והוא שיחק, היו לו כמה שחקנים גם בצד ימין, גם בצד ימין שהוא הראה יכולות התקפיות מאוד מעניינות, הגנתיות סליחה, מאוד מעניינות יותר מאשר בשמאל ואפילו היה לו משחק ששיחק באמצע עם יכולת כאילו כזה 10 עד שהורחק להם שחקן עם יכולת הגנתית
נדב קוגלרטובה. זה הנקודה שחשבתי עליה כאילו זה ממש out of the box אבל. יכול לשחק 10 לדעתך באמת? לא, אני לא
מתן גילורחושב שהוא יכול לשחק 10, אבל קשה לדעת כי כמה דקות ראיתי אותו שם, מחצית? זה לא... לא, אני מסכים איתך,
נדב קוגלרלדעתי הדבר הכי טבעי זה השאלה לקבוצה בליגת העל וקבוצה שהיא באמת יוזמת בפרופיל גבוה, שבאמת, אתה יודע, שולטת בכדור, שהוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי. לראות
מתן גילוראותו תחת עומר פרץ או זיו אריאס, זה באמת אחת, כאילו פתח תקווה, אפשרות טובה. בביתר כנראה שלא. כן. גם יש להם אצילי על הימין ואולי שמאלה קצת חסרים. לא, אבל כן. אז לגביו, והשחקן האחרון זה ירין לוי. אז עונה פחות טובה לבית"ר ירושלים מאשר העונה הראשונה. זה כמובן שחקן שצריך להיות, אתה יודע, לכל הפחות הוא צריך לצאת עם מכבי למחנה אימון ולקחת בחשבון, תראה כמה משמעותי, הוא שיחק, העונה הוא שיחק גם כשש, זה היה לו הרבה פחות טוב, לא לחינם הביאו על השתי שישיות, איך פעם ראשונה תברש, ראו שלא מספיק טובה, אז הביאו בויקס אינו. כשהוא שיחק שמונה לצד אינו זה היה נראה טיפה יותר טוב. אני חושב שהוא לא יכול להחזיק את השש במכבי. אתה אז דיברת עליו כעשר, אני לא יודע אם אתה עדיין מחזיק בדעה הזאת, אני חושב שהוא לא יכול לשחק שם, זאת אומרת אין מספיק אלמנטים של איום על השער, של מספרים, של יכולת לעשות שיתופי
נדב קוגלרפעולה באגף. הוא שיחק בעיקר כשמונה וכשש, אבל אני חושב שברמת ה... הבסיס שלו, הטכניקה שלו, אתה רואה שהוא שחקן יצירתי בסוף. יכול להיות שאני טועה, אני לא יודע, כאילו אני גם
מתן גילורראיתי אותו, לא, יש שם יכולות, הכל
נדב קוגלרבסדר גמור. גם בדואר הוא הוסיף לך קצת 10. אבל כשאתה בשלב הזה כבר זה כאילו יכול להיות קצת מאוחר מדי, אני לא יודע, אני באמת לא יודע.
מתן גילורמכבי מאוד עמוסה בעמדת ה-8, וישחררו שוב לקבל החלטות, כי דיברנו על כמה זה עמוס. ירין לוי בהחלט, תראה. כרגע המצב החוזי שלו שיש לו סעיף שחרור ואם מישהו יבוא וישים את סעיף השחרור הזה אני אסייג למכבי. אני יודע שם, לא יודע, סליחה, אני רואה את הפרסומים באתר יספור שמציעים לו הארכת חוזה בתמורה לביטול או הגדלה מאוד משמעותית של סעיף השחרור. אז כן, זה שחקן לפחות למחן האימון. האם זה שחקן שכבר אני רואה אותו הרכב חד משמעית מכבי? לא, עצרו סוסים. האם הוא בערך, אבל כן יכול להיות הרכב במכבי? יש הבדל בין חד משמעית הרכב במכבי לבין יכול להיות הרכב במכבי. זה כן. אז עוד אחד מבין שחקנים שאני אומר, יכולים להיות הרכב, יכולים
נדב קוגלרלהיות ספסל, יכולים להיות פוטציה. כרגע במה שיש לנו בקישור, אתה לא חושב שהוא צריך להיות בהרכב? זה מה שאתה אומר. אני לא יודע,
מתן גילוראני מסתכל על כל השמיניות.
נדב קוגלראני משווה אותו. באיזושהי עמדה, אני לא אומר 6, 8, 10, כאילו. אז בוא
מתן גילורנדבר רגע על שחקנים שאני חושב שהעמדה הכי טובה שלהם זה 8, בסדר? אני אקח את המרכזיים, לא אדבר על אורקסה או ארזי, אני אדבר על המרכזיים. אז זה ירין לוי, זה נבות רטנר, זה איתן אזולאי, זה סדריק דון. כל אחד מהם יכול להיות אחלה בהרכב במכבי, אף אחד מהם עדיין לא הרעש, אני אמרתי... וואלה זה אבו פאני שים אותו אל תזיז אותו מהשמונה אל תדברו איתי בכלל שום דבר אחר כאילו אתה מבין מה אני מתכוון אז זה הרבה עומק להם המון עומק להם זה הרבה שחקנים
נדב קוגלרשהם בערך פחות או יותר באותה רמה
מתן גילורנכון בדיוק אף אחד לא מתבלט בדיוק
נדב קוגלרהוא לא בא כאילו נכון מסכים איתך
מתן גילורכל אחד יש לו סט כלים קצת שונה אז סבריק זונז יותר כניסות לעומק ואיתן אזולאי זה יותר פיזיות ובעיטות מיוחדות וירין לוי זה עוד יותר בהנאת כדור, וכל אחד והכלים שלו, אבל אף אחד לא ממש לבל מעל השער, מבחינתי לפחות. נכון, נכון, מסכים איתך. עלי מוחמד, כן, אבל עלי מוחמד יכול לשחק משחק בחודש, אז כשהוא משחק משחק בחודש הוא יותר טוב מכל השאר, אבל הוא משחק משחק בחודש, אז זה לא רלוונטי. בדיוק. להרכב כאילו מבחינתי. נכון, מסכים. זהו, אלה המושאלים, שכחתי מישהו, אז אני מתנצל, לא שמתי
נדב קוגלרלב. טוב, אחלה, אז נראה לי, זהו, יש לכם מצע טוב לפרק חלון. אני
מתן גילוררק רוצה להגיד, ברשותך, שאנחנו, יש לנו את הקול שלנו ואת המקום שלנו בשלל ההסכתים שמדברים על מכבי, אנחנו גם הכי ותיקים מכולם. אבל כל אחד אני יכול להבין, יש לו את ההעדפה שלו ואת הסגנון שהוא אוהב, יש דברים אחרים שאנחנו מביאים, אבל הפרויקט שלקחת אותו, של הנוער ומושלים, הוא ערך מוסף מטורף שאין באפס קטע אחר, וזה משהו באמת שכל הכבוד לך, ואני נהנה לשמוע בין אם זה פינה שוטף יותר, בין אם זה פרקים יותר גדולים. אז סחטן, כי זה באמת ממש גם מוסיף לנו, זה גם מעניין, זה גם מה שיכול מכניס, אתה יודע, אוהדים, אני חושב, בכמויות גדולות, הפרש לך את המאות, או כמה שמאזינים לנו, מספר ארבע ספרתי לפרק, או מה שבשם לא, שאתה יודע, עכשיו מתחילים להכיר, מעבר להייתי פעמיים בנוער העונה וראיתי והתלהבתי עם איזה שחקן, אלא שמסתכלים וגם יכולים לתת יותר דגש ולהבין מה הם רואים ואת מי הם רואים ומה שנאמר להם מראש ולבוא מוכנים. בטח בעונה כזו ששובבו כל כך הרבה שחקני נוער בקבוצה הבוגרת, אז סחטנט, תודה
נדב קוגלררבה על זה. תודה רבה לכם, תודה רבה על הבמה, תודה, בסוף החופש הביטוי פה גדול בהסכת הזה, משהו שאני מאוד אוהב, לא סתם זה קרה, אז גם
מתן גילורתודה בחזרה לכם. תודה רבה לנדב קוגלר ותודה רבה למי שיערוך אותנו. ותודה רבה לכם שהזנתם, ונגיד שבלי נדר הפרק הבא, הלוואי, הלוואי, יהיה עם שחקן עבר של מכבי שהוא עדיין טעי, זה הדבר שאנחנו יכולים לעשות דבר הזה, אנחנו לא מתחייבים, אנחנו מאוד מאוד מקווים שזה יצא לפועל. כן. אני מתן גילאור, תודה רבה, שבוע
נדב קוגלרטוב לכולם, ביי ביי. תודה רבה לכולם, ביי ביי.
מתן גילוראוהו, אוהו, מגבי, מגבי, מגבי,
נדב קוגלראוהו, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
מתן גילורמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
נדב קוגלרמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
מתן גילורמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
נדב קוגלרמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
מתן גילורמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
נדב קוגלרמגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי, מגבי,
פרק 717 של נובחים בירוק - מתן גילור ונדב קוגלר מסכמים את עונת הנוער של מכבי הרדי חיפה עם המסע המופלא שלה באירופה והשילוב המסיבי של השחקנים בקבוצה הבוגרת. בפרק סיכמנו גם את העונה שעברה על המושאלים בהפועל כפ"ס, בחו"ל, בליגה הלאומית ובליגת העל והמלצותינו לעונה הבאה. שבוע טוב וירוק עולה!
Find out more at https://yarok.pinecast.co
Send us your feedback online: https://pinecast.com/feedback/yarok/c4f867cc-d7d8-4bd4-928a-2235d614a8f6
